سلامت نیوز : مطالعاتی که اخیرا در دانشکده طب ورزشی آمریکا انجام و در گردهمایی سالانه دنور (Denver) ارائه شد نشان می‌دهد تمرین یوگا به افرادی که دچار سکته مغزی شده‌اند، به‌ویژه سالمندان، برای بازیابی تعادل و به دست آوردن دوباره توانایی‌هایشان کمک می‌کند.

یک گروه از بیماران سکته مغزی که در کلاس یوگای ویژه شرکت کرده بودند، توانستند تا ۳۴ درصد تعادل خود را بهبود ببخشند. همه شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها تا حد قابل توجهی اعتماد به نفس خود را به دست آورده‌اند و فعالیت‌های اجتماعی‌شان نیز افزایش یافته است. دکتر آرلن اشمید (Arlene A schmid)، استاد دانشکده علوم بهداشت، درمان و توانبخشی دانشگاه ایندیانا اظهار داشت علاقه‌ای که مردان به یوگا نشان دادند بسیار برایمان جالب بود. پس از پایان‌یافتن دوره مطالعه، شرکت‌کنندگان خواستار ادامه این کلاس‌ها و تمرین یوگا در خانه بودند. آن‌ها از یوگا بسیار لذت می‌بردند زیرا هیچ درمان دیگری مثل یوگا بر آن‌ها تاثیر نگذاشته بود و هر چه بیشتر تمرین می‌کردند، اثرات بهتری دریافت می‌کردند. به همین علت همه آن‌ها خواهان ادامه این روش بودند.»
انجام یوگا برای حفظ تعادل
در این مطالعه، محققان روی اثرات یوگا در ایجاد تعادل و اعتماد به نفس کار کردند. بیست بیمار سکته مغزی شامل نوزده مرد و یک زن با متوسط سن ۶۹ سال در مدت هشت هفته و هر هفته یک جلسه یک ساعته در کلاس یوگا شرکرت کردند. افراد ابتدا روی صندلی می‌نشستند و حرکات یوگا انجام می‌دادند و بعد از چند وقت می‌ایستادند و تمریناتشان را انجام می‌دادند. در پایان، همه این افراد قادر بودند روی زمین بنشینند و تمرینات یوگا را انجام دهند.
این مطالعه همچنین نشان داد که بیماران سکته مغزی تا حد زیادی استقامت، اعتماد به نفس و توانایی فعالیت‌های بدنی خود را با کمک یوگا به دست آوردند. محققان می‌گویند این تحقیقات مقدماتی بودند و لازم است تحقیقات پیشرفته دیگری روی تعداد بیشتری از بیماران انجام شود. نتایج نشان می‌دهد که کلاس‌های تخصصی یوگا می‌تواند برای بیماران سکته مغزی، نتایج قابل توجهی در حفظ تعادل و جلوگیری از افتادن این بیماران داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha