مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران و برف در بیشتر مناطق کشور طی سه روز آینده خبر داد و گفت سامانه بارشی فعال در کشور طی روز سه‌شنبه از مرزهای شرقی خارج می‌شود.

بارش باران و برف در اکثر مناطق کشور طی سه روز آینده

سلامت نیوز: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران و برف در بیشتر مناطق کشور طی سه روز آینده خبر داد و گفت سامانه بارشی فعال در کشور طی روز سه‌شنبه از مرزهای شرقی خارج می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، صادق ضیاییان در گفت‌وگو با پانا درباره وضع جوی کشور به پانا گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۱۴ آذر) در شمال خلیج فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در استان‌های البرز، قزوین، تهران، گیلان، مازندران و خراسان رضوی بارش باران و در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش پراکنده برف رخ می‌دهد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا (۱۵ آذر) به‌تدریج گستره فعالیت این سامانه بارشی به مناطق از غرب و مرکز کشور نیز کشیده می‌شود، تصریح کرد: از این‌رو فردا علاوه بر استان‌های ذکر شده در استان‌های ایلام، لرستان، مرکزی، قم، زنجان، اردبیل و شمال استان‌های سمنان و اصفهان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
وی با بیان اینکه طی این مدت بارش در مناطق سردسیر، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به‌شکل برف خواهد بود، گفت: طی روز یکشنبه (۱۶ آذر) در کل کشور به جز جنوب سیستان و بلوچستان ابرناکی و بارش پیش‌بینی می‌شود همچنین شدت بارش طی این روز در استان‌های فارس، بوشهر، خراسان‌جنوبی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال کرمان خواهد بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی روز دوشنبه (۱۷ آذر) از فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور کاسته می‌شود و این سامانه تنها در جنوب فارس، کرمان، هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و سواحل دریای خزر فعالیت دارد. طی این روز همچنین در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، اردبیل، آذربایجان شرقی، مرکزی، قم، لرستان، اصفهان و شمال یزد بارش پراکنده رخ می‌دهد.
ضیاییان در ادامه با اشاره به اینکه طی روز سه‌شنبه (۱۸ آذر) بارش خفیف باران در غرب سواحل ادامه دارد، اظهار کرد: طی این روز در برخی مناطق سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق هرمزگان، جنوب خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست. طی روز سه‌شنبه این سامانه بارشی به‌تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به اینکه طی امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ آذر) شمال خلیج فارس و طی روز دوشنبه (۱۷ آذر) شرق خلیج فارس و تنگه هرمز متلاطم است، تصریح کرد: از امروز تا یکشنبه (۱۴ تا ۱۶ آذر) غرب دریای خزر مواج خواهد بود.
به گفته وی، آسمان تهران فردا (۱۵ آذر) ابری همراه با مه رقیق در بعضی ساعات بارش باران و با حداقل دمای شش و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۱۶ آذر) نیز ابری همراه با مه رقیق، در بعضی ساعات بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای چهار و حداکثر دمای شش درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha