معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر اینکه هیچ داروی گیاهی تاکنون وارد پروتکل درمانی کرونا نشده است، از مردم استان درخواست کرد از خود درمانی و مصرف خودسرانه دارو در زمینه پیشگیری و درمان کرونا به ‌شدت خودداری کنید.

کرونا را خودسرانه درمان نکنید

سلامت نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر اینکه هیچ داروی گیاهی تاکنون وارد پروتکل درمانی کرونا نشده است، از مردم استان درخواست کرد از خود درمانی و مصرف خودسرانه دارو در زمینه پیشگیری و درمان کرونا به ‌شدت خودداری کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، صدیق جدیدالاسلامی ضمن قدردانی از مجموعه کادر  بهداشت و درمان، تلاشگران سخت کوش و ایثارگران فعال حوزه سلامت استان، اظهار کرد: طی ۱۰ ماه گذشته تاکنون همه ما نظاره‌گر تلاش‌های جهادگونه مدافعان سلامت در زمینه درمان بیماران مبتلا به کرونا در این شرایط دشوار بوده‌ایم که علی رغم کمبودها و مشقت زیاد، چگونه سختی‌ها و خطرات را به جان خریده و با از خودگذشتگی در میدان مبارزه و پیکار با این ویروس مهلک ایستاده‌اند.

 وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان تعداد ۱۳ هزار نفر مبتلا به این بیماری بهبود یافته‌اند، افزود: با تلاش‌های مستمر، بی وفقه و حماسه آفرینی‌های مدافعان سلامت کردستان خوشبختانه این تعداد به زندگی عادی برگشتند.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به امکانات و تجهیزات بیمارستانی خصوصا در درمان بیماران مبتلا به کویید ۱۹ در استان، ذکر کرد: تاکنون همه بیماران مبتلا به کرونا در استان از خدمات درمانی بهره‌مند شده‌اند و هیچ موردی دال بر عدم دریافت خدمات از سوی هیچ بیماری مشاهده نشده است.

جدیدالاسلامی در ادامه با بیان اینکه تامین اکسیژن کافی یکی از اصول اساسی مراقبت از بیماران مبتلا به کویید ۱۹ و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز در درمان این بیماری نقش حیاتی دارد، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اختصاص دستگاه‌ مذکور را در اولویت درمان بیماران قرارداده است و از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون در استان نسبت به تامین اکسیژن کافی جهت ارائه خدمات مطلوب به بیماران تمام توان خود را به کار بسته است.

وی با ذکر اینکه در پیک اخیر ۸ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌های استان وارد مدار شد، ادامه داد: اکنون نیاز اکسیژن جهت درمان بیماران مبتلا به کرونا با این تعداد دستگاه، تامین شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به ارتقاء دستگاه‌های اکسیژن ساز در بیمارستان‌های استان افزود: در حال حاضر ۲۶ دستگاه اکسیژن‌ساز در استان مستقر است.

جدیدالاسلامی تصریح کرد: در حال حاضر به غیر از شهرستان دیواندره و دهگلان که به دلیل محدودیت‌ سطح بندی و به حدنصاب نرسیدن تخت‌های بیمارستانی دستگاه اکسیژن ساز به آن تعلق نمی‌گیرد، دیگر بیمارستان‌های استان به دستگاه مذکور مجهز هستند.

وی از تعداد ۲ هزار و ۵۳۱ تخت فعال بیمارستانی در ۱۶ بیمارستان دانشگاهی استان خبر داد و گفت: خوشبختانه در ایام شیوع کرونا تاکنون  با کمبود تخت بیمارستانی موجه نشده‌ایم و همه مراجعه‌کنندگان را در این خصوص پوشش داده‌ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به  تعداد ۱۹۲ تخت آی‌سی یو فعال در استان گفت: قبل از شیوع کرونا ۱۳۲ تخت ویژه آی سی‌ یو در استان فعال بود که بلافاصله به علت نیاز مبرم و افزایش  بیماران، ۶۰ تخت جهت بخش مراقبت‌های ویژه را اختصاص دادیم.

وی  با بیان اینکه تاکنون هیچ بیماری به علت نیاز مالی و تنگدستی از دریافت خدمات درمانی در استان بی‌بهره نبوده است، عنوان کرد:  برای بیماران مبتلا به کرونا و فاقد پوشش بیمه‌ای، دفترچه بیمه سلامت صادر می‌شود.

 جدیدالاسلامی با بیان اینکه هزینه درمان بیماران مبتلا به کرونا مانند سایر بیماری‌ها در صورت داشتن دفترچه درمانی طبق تعرفه دریافت می‌شود، اضافه کرد: برای افرادی که فاقد پوشش بیمه  بلافاصله دفترچه سرتخت صادر و  بیمه خدمات درمانی برای وی لحاظ می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه بیماران بی بضاعت به مددکاری بیمارستان مراجعه کنند، افزود:  ۹۰ درصد هزینه این بیماران را بیمه می‌پردازد و فقط ۱۰ درصد کل این هزینه به عهده فرد بیمار است و اگر بیماری توان پرداخت این رقم را هم نداشته باشد، به مددکاری بیمارستان‌ها ابلاغ شده که ۱۰درصد سهم بیمار را مددکاری بپردازند و بیماران کم بضاعت رایگان ترخیص می شوند.

 جدیدالاسلامی نسبت به بی‌تفاوتی شهروندان کردستانی در مقابل کرونا هشدار داد و گفت: همه‌گیری ویروس در حال مزمن شدن  و روند صعودی این ویروس در پیک اخیر نگران کننده و موجب خستگی بیش از پیش کادر بهداشت و درمان شده است.

وی با بیان اینکه در صورت بی اهمیتی به پروتکل‌های بهداشتی، زمستان سخت‌تری از پاییز خواهیم داشت،  نسبت به روند عادی‌سازی شرایط در اماکن، سطح شهر و بی‌اهمیتی از سوی مردم نسبت به قرنطینگی هشدار داد و گفت: اکنون با روند نزولی کرونا مواجه هستیم ولی این به معنی مهار و اتمام خطر انتشار ویروس نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha