یک کارشناس سازمان هواشناسی به پیش بینی وضع هوای کشور پرداخت.

در کدام مناطق کشور امروز باران می‌بارد؟

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به پیش بینی وضع هوای کشور پرداخت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی گفت: امروز در مناطق غرب و جنوب غرب کشور و بخش‌هایی از کرمان و شمال خلیج فارس بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. در بعضی از مناطق شمال و شمال غرب کشور شامل گیلان، مازندران و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش پراکنده برف را خواهیم داشت.

وی افزود: فردا هم بر شدت و هم گستره بارش‌ها افزوده می‌شود.

این کارشناس ادامه داد: فردا به جز سیستان و بلوچستان بقیه نقاط کشور بارندگی خواهند داشت. بارش‌ها در مناطق جنوبی همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقتی خواهد بود. مناطق مستعد بارش تگرگ را خواهند داشت. بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی شمال غرب و غرب و حتی شمال شرق کشور، ارتفاعات البرز و زاگرس به شکل برف خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: شدت بارش‌ها فردا در استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، نیمه شرقی خوزستان، خراسان جنوبی، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و گیلان خواهیم داشت که با توجه به شدت بارش‌ها آب گرفتگی معابر عمومی همینطور بالاآمدن سطح آب رودخانه ها، جاری شدن مسیل‌ها و سیلاب، یخ زدگی در مناطق کوهستانی و مناطقی که همراه با بارش برف هستند لغزندگی، کولاک برف، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی را انتظار داریم.
 

وی افزود:، اما روز دوشنبه بیشترین فعالیت این سامانه در نیمه شرقی کشور خواهد بود از جمله در استان‌های ساحلی خزر و بخش‌هایی از مرکز کشور. از نظر شرایط دمایی از امروز تا روز دوشنبه دمای هوا به صورت محسوس در سطح کشور به ویژه نیمه شمالی کاهش پیدا می‌کند و آب‌های خلیج فارس امروز و فردا در بخش‌های شمالی و مرکزی مواج خواهد بود. از روز دوشنبه تا پایان هفته بخش‌های شرقی و مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز این شرایط را دارند. دریای خزر هم از امروز تا چهارشنبه به ویژه در بخش‌های غربی و مرکزی مواج خواهد بود.

رفیعی گفت: امروز حداکثر دما پیش بینی شده برای تهران به ۱۰ درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما هم پیش بینی می‌کنیم فردا به ۵ و ۶ درجه بالای صفر برسد. اما از نظر شرایط جوی آسمان تهران امروز نیمه ابری است همراه با غبار محلی و در بعضی ساعت‌ها هم بارش پراکنده و وزش باد را خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha