سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: كمیته ویژه وزیر بهداشت برای رسیدگی به موضوع عدم پذیرش طلبه ناهی از منكر تشكیل شد. تاكنون مشخص شده كه بیمارستان‌های طالقانی، شهدای تجریش و ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در این زمینه تخلف كرده‌اند و قطعاً با تمام متخلفان قاطعانه برخورد می‌شود.

مرضیه وحید دستجردی در گفت‌و‌گو با فارس افزود: من دیشب از طلبه جوان مضروب در بیمارستان عیادت كردم و با مادر وی نیز گفت‌و‌گو كردم، مادر این طلبه مضروب اعلام كرد كه 2 یا 3 بیمارستان از پذیرش این جوان مضروب كه بین مرگ و زندگی دست و پا می‌زده امنتاع كردند كه به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست.

وی گفت: من قبلاً هم یك كمیته 3 نفره را برای نظارت بر اورژانس‌های بیمارستانی تعیین كرده بودم و اكنون با حكم مجدد دوباره به این كمیته مأموریت دادم كه این موضوع را پیگیری كنند و در اسرع وقت گزارش آن را به من بدهند تا مشخص شود كه چرا این بیمارستان‌ها از پذیرش این بیمار خودداری كرده‌اند.

وی ادامه داد: بعد از آماده شدن گزارش نیز از معاونان درمان و آموزش وزارتخانه خواسته‌ام كه بر اساس محتوای گزارش با افراد و دستگاههای خاطی برخورد كنند تا دیگر شاهد چنین مطالبی در كشور نباشیم.

وزیر بهداشت افزود: آنچه من دیشب دیدم برای من بسیار غم انگیز و ناراحت كننده بود، به خصوص برای فردی كه برای حفظ حرمت مردم دچار چنین حادثه ای شده است و هنگامی كه خودش نیاز به كمك و درمان دارد این طور مورد بی توجهی قرار گرفته است.

وحید دستجردی اضافه كرد: آنچه به من اعلام شد. این بود كه بین 2 تا 4 بیمارستان از پذیرش این بیمار اورژانسی امنتاع كرده‌اند در حالی كه طبق قانون به هیچ وجه چنین اجازه‌ای ندارند و قطعاً اگر صحت داشته باشد كه به نظر می‌رسد این طور بوده است متخلف هستند و حتماً با آنها برخورد می‌شود.

وی گفت: البته رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به من گفت كه با متخلفان برخورد می‌كند اما به نظر من برخورد در این سطح كافی نیست و حتماً برخوردهای بسیاری شدیدی و قاطعی با خاطیان انجام می‌شود.

وزیر بهداشت افزود: در تمام اورژانس‌های بیمارستانی تهران متخصص طب اورژانس به صورت 24 ساعته حضور دارد و این فرد مسئول پذیرش بیماران است و متأسفانه در دو بیمارستانی كه فعلاً مسجل شده در آنها پذیرش صورت نگرفته با متخصص طب اورژانس تماس گرفته نشده و یك رزیدنت كه فرد غیر مسئولی بوده پاسخ مناسب نداده است.

وزیر بهداشت افزود: برای پیگیری این موضوع از طریق مركز ارتباطات اورژانس و شنود تلفنهایی كه به بیمارستانها شده است تمام افراد خاطی و متخلف شناسایی می شود و با جدیت و قاطعیت با آنها برخورد می شود.

وی در پاسخ به این پرسش فارس كه بیمارستانهای خاطی كدام‌ها بوده‌اند گفت: دو بیمارستان طالقانی و شهدا در این زمینه تخلف داشته‌اند و البته یكبار هم با ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشكی تماس گرفته شده كه پاسخ مناسبی نداده‌اند كه تخلف آشكار است، البته دیگر از طریق ستاد هدایت دانشگاه پیگیری نكرده‌اند در حالی این ستاد مسئول است در صورت نبود جا و نبود امكان پذیرش یك بیمار در یك بیمارستان بالافاصله در بیمارستان دیگر برای بیمار اورژانسی پذیرش بگیرد.

وحید دستجردی در پاسخ به این پرسش فارس كه چرا بیمارستان خصوصی نیز برای پذیرش بیمار اورژانسی در خواست پول كرده است گفت: چنین نبوده است و مادر این بیمار نیز به من گفت كه هنگام پذیرش بیمار در ما پولی نخواستند و از خدمات این بیمارستان نیز كاملاً راضی بودند كه من هم از مسئولان این بیمارستان تشكر كردم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha