شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 304068

مصرف گیاه بابونه در تقویت مغز و اعصاب، رفع سرماخوردگی و آبریزش بینی، کاهش خستگی، درمان تب های عفونی و...، موثر است.

خواص«بابونه» را بشناسیم

سلامت نیوز:مصرف گیاه بابونه در تقویت مغز و اعصاب، رفع سرماخوردگی و آبریزش بینی، کاهش خستگی، درمان تب های عفونی و...، موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، ناصر رضایی پور متخصص طب ایرانی، گفت: گیاه بابونه ۶ نوع مختلف با خواص متفاوت دارد. بابونه مشهور در منابع طبی، همان بابونه شیرازی با نام‌های بابونه رسمی، بابونه آلمانی، بابونه صغیر، اقحوان صغیر و بابونج است.

وی به خواص بابونه در منابع طب ایرانی نیز اشاره کرد و افزود: تقویت مغز و اعصاب، افزایش میل جنسی، پاک‌کننده بدن از اخلاط نامناسب، تقویت‌کننده معده، ضد خونریزی و ترمیم‌کننده زخم‌های سطحی از جمله خواص گیاه بابونه است.

وی مصرف بابونه را مؤثر در درمان سردرد، آب‌ریزش بینی و تحلیل‌برنده بادهای گوش دانست و گفت: برطرف‌کننده هپاتیت و زردی، کاهنده خستگی جسمانی، تحلیل‌برنده درد و ورم سینه، کبد، مقعد و رحم، مفید در خرد کردن سنگ مثانه، درمان‌گر تب‌های عفونی، مؤثر در درمان کولیت روده، جاری‌کننده ادرار را از دیگر خواص این گیاه است.

این متخصص طب ایرانی به خواص بابونه در منابع جدید اشاره کرد و گفت: ضد التهاب، ضد بی‌خوابی و اضطراب، ضد اسپاسم، کاهنده مشکلات کبدی، مؤثر در حل مشکلات گوارشی، مشکلات روده‌ها و سندرم روده تحریک‌پذیر از جمله این خواص است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha