سلامت نیوز : مواد شیمیایی نظیر سفید كننده ها و اسیدها مانند مواد جرم گیر در صورت تماس با پوست بدن و چشم ، موجب سوختگی های بسیار عمیق از نوع سوختگی درجه 3  می شوند.
كارشناس اداره پیشگیری از حوادث اورژانس كشور ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: افراد باید هنگام كاركردن با مواد شیمیایی حتماً از دستكش استفاده كنند و هرگز مواد شیمیایی را در ظروف و بطریهای مخصوص مواد خوراكی نظیر شیشه شربت، شیشه نوشابه، لیوان، پارچ و بطری آب و شیشه مربا نریزند.
آرزو دهقانی افزود: چنانچه ماده شیمیایی خورده شود دهان، حلق و مری را دچار سوختگی شدید می كند و سوختگی با مواد قلیایی، خطرناك تر از سوختگی با اسیدها است چون قلیاها در پوست بیشتر نفوذ می كنند و مدت طولانی تری فعال باقی می مانند.
به گفته وی، بر روی مواد شیمیایی باید برچسب مشخص كننده نام و محتوای آن وجود داشته باشد و همچنین  مواد شیمیایی باید دور از دسترس كودكان نگهداری شود.
كارشناس اداره پیشگیری از حوادث اورژانس كشور تصریح كرد:‌ بلافاصله پس از سوختگی شیمیایی، مواد شیمیایی روی ناحیه سوخته بدن مصدوم را، باید با برس نرم یا پارچه نرم و تمیز به آرامی پاک کرد و اگر تماس با بدن مصدوم برای انجام كمكهای اولیه ضرورت دارد حتماً از دستكش استفاده شود و بهتر است ناحیه سوخته را با گاز و باند استریل پانسمان كرده .و مصدوم را به مركز بهداشتی ارجاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha