شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 304070

یک متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه راه های مختلفی برای ورود کرونا به بدن وجود دارد، گفت: یکی از این راه‌ها از طریق مخاط چشم است.

"کرونا" از چشم و گوش وارد بدن می‌شود؟

سلامت نیوز: یک متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه راه های مختلفی برای ورود کرونا به بدن وجود دارد، گفت: یکی از این راه‌ها از طریق مخاط چشم است.

بهگزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، فیض الله منصوری با بیان اینکه هنوز ناشناخته های بسیاری در خصوص کرونا وجود دارد، گفت: این ویروس از راه های تنفسی به بدن ورود کرده و موجب بیماری می‌شود.

وی افزود: یکی از راه های ورود این ویروس مخاط چشم افراد است و اگر فرد با بیماران دیگر تماس داشته و یا در محیط های بسته که بیمار کرونایی وجود دارد برای مدت طولانی بماند، احتمال ابتلا به کرونا وجود دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: ویروس کرونا به دو صورت قطرات ریز و افشانه وارد فضا می شود که برای پیشگیری از ورود قطرات ریز استفاده از ماسک کفایت می کند، اما برای محافظت از ورود افشانه باید از شیلد یا عینک استفاده شود.

منصوری افزود: ویروس کرونا به مدت دو تا سه ساعت در محیط های بسته در هوا می ماند و برای جلوگیری از ورود این ذرات به مخاط چشم باید از شیلد یا عینک استفاده شود.

این متخصص بیماری های عفونی تصریح کرد: توصیه می شود افرادی که در محیط های بسته فعالیت دارند که مراجعات به آن مکان زیاد است، حتما در کنار ماسک از شیلد هم استفاده کنند.

وی افزود: در کنار اینها توصیه می شود افراد بصورت مرتب دست ها را با آب و صابون شسته و از تماس دست آلوده با صورت و بویژه چشم های خود خودداری کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص ورود ویروس کرونا از طریق گوش به بدن هم گفت: هیچ منبع علمی یا گزارش تایید شده ای دراین خصوص وجود ندارد و تاکنون ورود کرونا از طریق گوش به بدن ثابت نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha