یک متخصص قلب و عروق گفت: برخی بیماران مبتلا به کرونا که حال عمومی بهتری دارند قرنطینه خانگی می‌شوند. این افراد اگر در این دوران دچار درد قفسه سینه، تشدید تنگی نفس و افزایش ضربان قلب بودند نشان دهنده پیشرفت بیماری آنان است و باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

نشانه‌های پیشرفت کرونا در بیمارانی که قرنطینه خانگی هستند

سلامت نیوز:یک متخصص قلب و عروق گفت: برخی  بیماران مبتلا به کرونا که حال عمومی بهتری دارند قرنطینه خانگی می‌شوند. این افراد اگر در این دوران دچار درد قفسه سینه، تشدید تنگی نفس و افزایش ضربان قلب بودند نشان دهنده پیشرفت بیماری آنان است و باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر حامد طلاکوب  با بیان اینکه مصرف داروهای قلبی و عروقی  به هیچ عنوان سبب تشدید بیماری کرونا نمی‌شود و این یک باور اشتباه است، گفت: تمام  بیماران قلبی و عروقی باید داروهای خود را به صورت مرتب مصرف کنند و حتی کنترل بیشتری روی بیماری خود داشته باشند.

طلاکوب خاطر نشان کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بیشتر مستعد ابتلا به کرونا هستند و مرگ و میر ناشی از کرونا در آنان بیشتر دیده می‌شود پس این افراد باید در صورت وجود علائمی چون درد قفسه سینه، تنگی نفس که علامت مشترک بیماری‌های قلبی و ریوی است، تپش قلب، ضعف، بی حالی شدید و بی هوش شدن ناگهانی سریعا به مراکز درمانی منتقل شوند.

وی تصریح کرد:  بیماری کرونا نیز ممکن است سبب بروز  علائم قلبی در افراد شود. این علائم ممکن است در سیر بیماری کرونا ایجاد شود و یا در برخی موارد علائم قلبی زودتر از سایر علائم شایع کرونا چون تنگی نفس، تب و لرز و ... بروز کند و به صورت ناگهانی فرد دچار حمله قلبی شود .

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: همه افراد باید نسبت به علائمی چون درد قفسه سینه و تپش قلب ناگهانی هشیار باشند به خصوص درد قفسه سینه‌ای که در اثر فعالیت ایجاد شده است و سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند .

وی افزود: متاسفانه برخی افراد علائم اولیه را جدی نمی‌گیرند و در مراحل پیشرفته بیماری مراجعه می‌کنند و زمان در درمان بیماری‌های قلبی بسیار اهمیت دارد و در صورت مراجعه دیرهنگام ممکن است عارضه‌ای ایجاد شود که قابل جبران نباشد.

عضو هیات علمی دانشگاه تاکید کرد: برخی  بیماران مبتلا به کرونا که حال عمومی بهتری دارند قرنطینه خانگی می‌شوند. این افراد اگر در این دوران دچار درد قفسه سینه، تشدید تنگی نفس و افزایش ضربان قلب بودند نشان دهنده پیشرفت بیماری آنان است و باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha