شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 304078

روغن زیتون همیشه به عنوان “چربی سالم” در نظر گرفته شده است. پلی فنول ها ، ترکیباتی که در روغن زیتون یافت می شود ، حاوی خواص آنتی اکسیدانی هستند که از پیشرفت شرایط مختلف سلامتی محافظت می کنند.

۷ مزیت شگفت‌انگیز روغن زیتون

سلامت نیوز: روغن زیتون همیشه به عنوان “چربی سالم” در نظر گرفته شده است. پلی فنول ها ، ترکیباتی که در روغن زیتون یافت می شود ، حاوی خواص آنتی اکسیدانی هستند که از پیشرفت شرایط مختلف سلامتی محافظت می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، با این وجود، چقدر این بطری روغن زیتون سالم است ، به کیفیت و کمیت پلی فنل های داخل آن بستگی دارد که از میزان فرآوری زیاد زیتون ناشی می شود. در بین انواع مختلف روغن زیتون ، روغن زیتون فوق بکر (EVOO) کمترین فرآوری شده و بنابراین سالم ترین است. همچنین این روغن معامله شده ترین نوع روغن زیتون در سراسر جهان است.

فواید روغن زیتون برای سلامتی

 آنچه باعث برجسته شدن روغن زیتون از سایر چربی ها و روغن ها می شود این است که این روغن عمدتا از اسیدهای چرب اشباع نشده تشکیل شده است.

اسیدهای چرب اشباع نشده برای سلامت عمومی مهم هستند زیرا باعث کاهش سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL یا گاهی اوقات “کلسترول بد” می شوند).

از طرف دیگر ، چربی های اشباع ، مانند آنچه در کره و روغن نباتی یافت می شود ، می تواند باعث افزایش کلسترول LDL شود و به طور بالقوه خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر و حمله قلبی را افزایش دهد.

بنابراین ، “برای سلامتی مطلوب ، اکثر چربی های مصرف شده باید اشباع نشده باشند”. روغن زیتون فواید زیادی برای سلامتی فراهم می کند که شامل موارد زیر است:

از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند:

تصور می شود که پلی فنول های موجود در EVOO به حفظ سطح کلسترول سالم کمک می کنند و ممکن است خطر حوادث قلبی عروقی مانند حمله قلبی و بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهند.


خطر سرطان را کاهش می دهد:

مطالعات نشان می دهد رژیم غذایی غنی از روغن زیتون با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و سینه مرتبط است. خواص آنتی اکسیدانی روغن زیتون ممکن است با جلوگیری از رشد سرطان ارتباط داشته باشد.

خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد:

طبق یک بررسی ۲۰۱۷نشان داده شده است که مصرف روزانه روغن زیتون (تا ۱۵-۲۰ گرم در روز) ، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را ۱۳٪ کاهش می دهد .

یک میکروبیوم سالم را تقویت می کند:

EVOO مانند پروبیوتیک عمل می کند ، که به تولید یک میکروبیوم سالم در روده کمک می کند. میکروبیوم های سالم با بسیاری از مزایای سلامتی از جمله کاهش خطر چاقی مرتبط هستند.

 التهاب را کاهش می دهد:

روغن زیتون بسیار بکر حاوی ترکیبات ضد التهابی به نام اولئوکانتال است که برخی تحقیقات نشان داده است که همان اثر ایبوپروفن را دارد.

جلوگیری از آسیب کبدی:

به دلیل مقادیر بالای اسیدهای چرب اشباع نشده ، EVOO از التهاب ، استرس اکسیداتیو و مقاومت به انسولین جلوگیری می کند ، که ممکن است از آسیب کبدی جلوگیری کند. رژیم مدیترانه ای غنی از روغن زیتون همچنین خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی را کاهش می دهد.

سلامت استخوان را بهبود می بخشد:

EVOO دارای یک اثر محافظتی در برابر شکنندگی استخوان است و همچنین سطح کلسیم را افزایش می دهد و خطر شکستگی های مربوط به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

به دلیل مزایای بیشماری که برای سلامتی دارد ، بسیاری از افراد به طور مکرر روغن زیتون مصرف می کنند.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha