سلامت نیوز : در حال حاضر 30/1 میلیارد نفر از جمعیت جهان مواد دخانی و سیگار مصرف می كنند و مواد دخانی یكی از عوامل قابل پیشگیری مرگ و میر و ناتوانی در جهان است.
رییس مركز سلامت و محیط كار وزارت بهداشت در هفتمین جلسه ستاد كشوری كنترل دخانیات كه با حضور نمایندگان وزارت بازرگانی، وزارت كشور، ستاد قاچاق مبارزه با كالا، آموزش و پرورش و صدا و سیما برگزار شد، گفت: در كشورهای در حال توسعه 84 درصد افراد جامعه سیگار یا مواد دخانی مصرف می كنند و این میزان در هر سال 4/3 درصد افزایش پیدا می كند.
دكتر ندافی ادامه داد: درایران 13/21 درصد مردان و 0/81 درصد زنان سیگار مصرف می كنند و میانگین تعداد نخ سیگار مصرفی به صورت روزانه 18/12 نخ برای مردان و 44/5 درصد برای زنان است.
وی ادامه داد: در گروه سنی 13 تا 15 سال در بررسی هایی كه در سال 86 صورت پذیرفت 3 درصد دانش آموزان سیگار و 1/26 درصد این افراد سایر مواد دخانی و عمدتا قلیان مصرف می كردند.
رییس مركز سلامت و محیط كار وزارت بهداشت با اشار به اینكه سالانه 6 میلیون نفر در جهان بر اثر بیماری های ناشی از مصرف دخانیات فوت می كنند، ابراز داشت: در ایران نیز این میزان آمار 60 هزار نفری را نشان می دهد كه بسیار تاسف بار است و تمامی سازمان ها و نهادها باید سعی كنند تا با ایجاد فضای مناسب مصرف سیگار و مواد دخانی كنترل و كاهش پیدا كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha