از ابتدای شیوع کرونا تا کنون موضوع پیدا کردن ماده درمانی از میان مواد طبیعی محور فعالیت‌های تحقیقاتی بسیاری از محققان بوده است و به تازگی گفتارهایی در مورد تاثیر مثبت پوست انار در پیشگیری از ابتلای به کرونا به گوش می‌رسد.

آیا پوست انار در پیشگیری از ابتلا به کرونا مؤثر است؟

سلامت نیوز:از ابتدای شیوع کرونا تا کنون موضوع پیدا کردن ماده درمانی از میان مواد طبیعی محور فعالیت‌های تحقیقاتی بسیاری از محققان بوده است و به تازگی گفتارهایی در مورد تاثیر مثبت پوست انار در پیشگیری از ابتلای به کرونا به گوش می‌رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، آمارها حاکی از آن است که کرونا تا امروز جان بیش از یک‌ونیم میلیون انسان را در سراسر جهان گرفته و میلیون‌ها نفر را مبتلا کرده است. از همین رو دانشمندان در تحقیقات گسترده برای پیشگیری و درمان این بیماری خواص دارویی بسیاری از گیاهان را مورد بررسی قرار دادند.

 آنها در آخرین بررسی‌های خود پوست انار و عصاره آن را  برای درمان و پیشگیری از کرونا مورد بررسی قرار دادند که نتیجه این بررسی‌ها را در نشریات علمی منعکس کردند.

طبق تحقیقات مذکور دانشمندان دریافتند فتوشیمیایی‌های موجود در پوست انار می‌تواند در مقابله با برخی از ویروس‌ها از جمله کرونا مؤثر واقع شوند. محققان در این بررسی‌ها ابتدا عصاره موجود در پوست انار را در فرآیند جایگیری ویروس کرونا در سلول‌های میزبان مورد بررسی قرار دادند و ۴ پروتئین عصاره پوست انار را مورد آزمایش قرار دادند که در نهایت نتایج تاثیر عصاره انار از جایگزینی ویروس کرونا در سلول‌های میزبان به عنوان یک نتیجه مثبت در این آزمایش اعلام شد.

بر این اساس محققان معتقدند انار و آب انار یک گزینه طبیعی با طیف وسیعی از خواص ضدویروسی و ضدباکتریایی هستند. به باور دانشمندان انار صدها سال به دلیل مزایای متعدد سلامتی از جمله فعالیت ضد میکروبی شناخته شده است. افزایش اخیر باکتری‌های مقاوم به چند دارو و احتمال شیوع گسترده ویروس‌های جهانی، نیاز به گزینه‌های پیشگیری و درمانی اضافی برای داروهای معمولی را ایجاب می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که انار و عصاره آن به دلیل قدرت در برابر طیف وسیعی از عوامل بیماری‌زای باکتریایی و ویروسی ممکن است در مواجه با کرونا به عنوان گزینه‌های طبیعی عمل کنند.

در کنار خواص ضدکرونایی انار ذکر این نکته حائز اهمیت است که مصرف بیش از اندازه این میوه نیز توصیه نمی‌شود و گروه‌های ذیل در مصرف انار باید احتیاط بیشتری به خرج دهند:

۱. افراد سرد مزاج نباید در مصرف خوراکی پوست میوه انار و فرآورده‌های آن زیاده‌روی کنند.

۲. مشکل افراد مبتلا به یبوست، با مصرف خوراکی پوست انار و فرآورده‌های آن تشدید می‌شود.

۳. برخی عقیده دارند در موقع مصرف خوراکی پوست انار و فرآورده‌های آن، باید از خوردن روغن کرچک خودداری شود زیرا ممکن است ایجاد مسمومیت کند.

۴. افرادی که داروهایی چون کاربامازپین (Tegretol)، روزوواستاتین (Crestor)، تولباتامید (Orinase) و وارفارین (کومادین)مصرف می کنند باید در مصرف انار احتیاط کنند. مصرف انار با وارفارین ممکن است، اثرات جانبی وارفارین را افزایش دهد. همچنین داروهایی که برای فشار خون بالا استفاده می‌شوند، از آنجایی که انار خود کاهش دهنده فشارخون است، مصرف انار با این داروها می‌تواند باعث افت شدید فشارخون شود.

۵. خوردن انار برای مبتلایان به زخم معده و روده جایز نیست همچنین موجب کاهش جاذبه کبد می‌شود.

۶. افراط در خوردن انار منجر به زبر شدن گلو می‌شود در ضمن افرادی که مبتلا به ناراحتی ریوی هستند باید در مصرف انار احتیاط کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha