شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 304103

با ادامه طرح محدودیت تردد بین مراکز استان‌ها و جریمه خودروها، سفر جاده‌ای با خودرو شخصی مثل دو هفته گذشته، ممنوع است.

سفر با خودرو شخصی ممنوع!

سلامت نیوز:با ادامه طرح محدودیت تردد بین مراکز استان‌ها و جریمه خودروها، سفر جاده‌ای با خودرو شخصی مثل دو هفته گذشته، ممنوع است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در جاده‌های بین شهری درحالی ادامه دارد که سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس‌های مسافربری با چنین محدودیتی مواجه نیست. با برقراری سفرهای هوایی و ریلی، شرکت‌های خدمات مسافرتی و هتل‌ها نیز همچنان باز هستند و به ارائه خدمات می‌پردازند. فقط طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، همه پایانه‌های حمل و نقل عمومی و آژانس‌های مسافرتی باید از سفر افراد مبتلا به کرونا تا ۱۴ روز جلوگیری کنند. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز (۱۵ آذرماه) نیز گزارش داده که در شش روز گذشته بیش از ۶۴۰۰ نفر از کرونامثبت‌ها برای سوار شدن به هواپیما، اتوبوس، تاکسی و قطار اقدام کردند که چون شناسایی شدند از سوار شدن آن‌ها در وسایل نقلیه عمومی جلوگیری شده است.

اجرای محدودیت‌ها در دو هفته گذشته آن‌چنان که رییس‌جمهور گزارش داده تعداد شهرهای قرمز را از ۱۶۰ به ۶۴ منطقه کاهش داده است. با این وجود، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا می‌گوید: محدودیت تردد که شامل ممنوعیت ورود پلاک‌های غیربومی و خروج پلاک‌های بومی بود، همچنان ادامه دارد.

گزارش سرهنگ احمد شیرانی نشان می‌دهد از زمان اجرای طرح محدودیت‌ها، ترددهای جاده‌ای در مقایسه با مدت زمان گذشته میانگین ۴۰ درصد کاهش داشته است و در دو هفته گذشته ۳۰۰هزار خودرو به دلیل بی‌توجهی به ممنوعیت تردد، جریمه شده‌اند.  

رحمانی فضلی، فرمانده قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا قبلا درباره مبلغ جریمه تردد خودروهای شخصی در جاده‌ها گفته بود: اگر به هر طریقی این خودروها وارد جاده‌ها شوند و در جاده‌ها مشاهده شوند در شهرهای قرمز یک‌میلیون تومان و در شهرهای نارنجی و زرد تا ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا همچنین گفته که طرح ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای نارنجی و قرمز همچنان اجرا می‌شود. قبلاً این طرح فقط در شهرهای قرمز اجرا می‌شد اما حالا به تصمیم ستاد ملی کرونا تردد شبانه خودروهای شخصی در شهرهای نارنجی نیز ممنوع است.

بر پایه گزارش وزارت بهداشت، در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز و ۲۷۸ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند که ممنوعیت تردد شبانه در تمام این شهرها اجرا می شود. جریمه تردد شبانه در این شهرها، طبق اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

از سویی، گزارش‌های ستاد کرونا نشان می‌دهد اجرای ممنوعیت تردد جاده‌ای، هنوز وضعیت قرمز برخی شهرها را که اتفاقا مقصد اصلی سفر هستند، چندان تغییر نداده است. با توجه به تراکم سفرها در استان‌های شمالی کشور، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته است: از ۶۴ شهر قرمز فعلی، ۱۱ شهر روند نزولی کندی دارند و ۷ شهر وضعیت صعودی دارند که بی‌تردید این شهرها نیاز به افزایش مراقبت دارند. عمده استان‌هایی که الان روند نزولی متفاوتی نسب به سایر نقاط کشور دارند و شاید روند ثابت و گاهی صعودی دارند، استان‌های شمالی هستند؛ گلستان، گیلان و مازندران از استان‌هایی هستند که روندشان صعودی شده است.

محدودیت ترددهای جاده‌ای و مسدود شدن ورودی برخی روستاها و سایت‌های گردشگری در دو هفته گذشته نیز در فعالیت تورهای گردشگری اختلال ایجاد کرده است. اگرچه دستور مستقیمی مبنی بر ممنوعیت اجرای تور صادر نشده اما استقبال کم از سفرهای گروهی، باعث شده بیشتر تورهای گردشگری به ویژه طبیعتگردی‌ها که در زمان شیوع کرونا، همچنان برگزار می‌شد، لغو شوند. ستاد ملی کرونا نیز همزمان با اجرای طرح محدودیت‌های کرونا اجتماع و جلسات بالای ۱۵ نفر را در شهرهای قرمز ممنوع کرد.

آژانس‌های مسافرتی که از زمان همه‌گیری کرونا تقریبا بیکار شده‌اند، می‌گویند: این روزها کمتر مسافری است که با تور سفر کند و تقریبا توری وجود ندارد، جز آن‌چه توسط گروه‌های بدون مجوز و غیرمجاز اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha