سلامت نیوز : رییس كل بهداری نیروی انتظامی گفت: آزمایشگاه تشخیص مصرف مواد مخدر صنعتی و روانگردان ها در بیمارستان ها، بهداری ها و پلی كلینیك های نیروی انتظامی سراسر كشور راه اندازی می شود.
 
به گزارش ایرنا، سردار دكتر علی مجیدی  در جمع خبرنگاران بابیان اینكه این آزمایشگاه سوم خردادماه سال جاری در تهران راه اندازی شده افزود: آزمایشگاه یاد شده تا پایان تابستان امسال در تمامی استان های كشور نیز راه اندازی خواهد شد.
وی اظهار داشت: با راه اندازی این آزمایشگاه ها، علاوه بر آزمایش تشخیص مورفین، تریاك و هرویین كه در گذشته انجام می شد، آزمایش تشخیص مصرف سه ماده مخدر صنعتی شامل اكستازی، شیشه و كریستال نیز انجام خواهد شد.
مجیدی با بیان اینكه تا پیش از این روشی برای تایید قطعی مصرف مواد مخدر صنعتی وجود نداشت، ادامه داد: اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی در خصوص برخورد جدی با رانندگان مصرف كننده مواد روانگردان و همچنین تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی، ضرورت راه اندازی این آزمایشگاه ها را دو چندان كرده است.
رییس كل بهداری نیروی انتظامی گفت: تا پیش از این، آزمایش های انجام شده تنها عدم مصرف مواد روانگردان را تشخیص می داد و روشی برای تعیین قطعی مصرف وجود نداشت.
مجیدی با بیان اینكه كاركنان شاغل در این آزمایشگاه ها دوره های مخصوصی را گذرانده اند، افزود: خوشبختانه قطعیت مصرف مواد مخدر صنعتی و روانگردان ها پس از نمونه گیری حداكثر تا 24 ساعت مشخص خواهد شد.
وی ادامه داد: در مرحله نخست، این آزمایش تنها برای افرادی كه از طرف مراجع قضایی و انتظامی معرفی شوند، انجام می شود و بعدها در صورت نیاز و مصوب شدن، برای افراد عادی نیز انجام خواهد شد.
رییس كل بهداری نیروی انتظامی با بیان اینكه بر اساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی برای رانندگانی كه مواد مخدر صنعتی و روانگردان ها مصرف كرده باشند، 200 هزار تومان جریمه و ضبط گواهینامه تا شش ماه در نظر گرفته می شود، گفت: رانندگان مشكوك به مصرف اینگونه مواد از طرف پلیس راهور برای انجام آزمایش معرفی خواهند شد.
مجیدی افزود: مجوز لازم از وزارت بهداشت در خصوص تایید نتیجه این آزمایش گرفته شده است و نتیجه آزمایش مورد تایید مراجع و محاكم قضایی است و به صدور حكم منجر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha