پنج، شش ماهی است که اینفلوئنسر‌‌‌های اینستاگرامی موضوع جدیدی برای تبلیغات پیدا کرده‌اند و آن هم جراحی زیبایی است چراکه بازار جراحی زیبایی آنقدر داغ نیست و رقابت هم بین جراحان فشرده است، به‌طوری‌که کار به تبلیغات اینفلوئنسرها کشیده شده.

آمار جراحی‌های زیبایی در دوران کرونا به‌شدت بالا رفته است

سلامت نیوز:  پنج، شش ماهی است که اینفلوئنسر‌‌‌های اینستاگرامی موضوع جدیدی برای تبلیغات پیدا کرده‌اند و آن هم جراحی زیبایی است چراکه بازار جراحی زیبایی آنقدر داغ نیست و رقابت هم بین جراحان فشرده است، به‌طوری‌که کار به تبلیغات اینفلوئنسرها کشیده شده.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه صبح نو، به جرات می‌‌توان گفت روزهای کرونایی روزهای داغ عمل‌‌‌های جراحی زیبایی است؛ البته خیال نکنید تخفیفات ویژه‌‌ای برای این نوع خدمات در نظر گرفته شده است، نه! از نظر مردم بهترین زمان است که جراحی‌‌‌های زیبایی خود را پشت ماسک‌‌‌های اجباری پنهان کنند تا بعد از کرونا از آن رونمایی کنند. متاسفانه باوجود تلاش‌‌‌های بسیار نتوانستیم به آمار رسمی از وزارت بهداشت برای تعداد جراحی‌‌‌های زیبایی دست پیدا کنیم.

دماغ چسب‌زده‌اش را پشت ماسک پنهان می‌‌کند و خیالش راحت است که تا زمانی که از شر چسب‌ها خلاص شود و با دماغ تازه‌اش همه را سورپرایز کند، ماسک زدن اجباری است. زمانی که دورکاری‌ها اعلام شد، فکر کرد بهترین فرصت است تا کمی به خودش برسد؛ عمل جراحی بینی و برداشتن چربی اضافی صورت، هرچند برایش نزدیک به 50 میلیون تومان آب خورد اما ارزشش را داشت چون بدون استرس می‌‌توانست دوره نقاهت بیماری‌اش را در خانه سپری کند.
 
دورکاری؛ علت اصلی جراحی‌‌‌های زیبایی
تقریبا هر روز ویدیویی از خودش و یکی از بیمارانی که به تازگی او را جراحی کرده است، منتشر كرده و زوایای صورت او را از هر طرف بررسی می‌‌کند. اکثرا بیماران با گل و شیرینی و کادو از او قدردانی می‌کنند و به این ترتیب به یکی از شاخ‌ترین جراحان زیبایی اینستاگرام تبدیل شده است. با تلاش بسیار و چند هفته انتظار موفق شدیم با او گفت‌وگو کنیم. با شرط و شروط زیادی راضی به گفت‌وگو شد. اولین سوال ما در مورد بالارفتن آمار جراحی زیبایی در دوران کروناست که این جراح جوان به «صبح‌نو» می‌گوید: «بله، به شدت آمار جراحی زیبایی در دوران کرونا بالا رفته است. جراحی بینی در اولویت است و بعد از آن جراحی‌‌‌های معده است که در تخصص من نیست ولی دوستان زیادی دارم که می‌دانم تقاضای این نوع جراحی‌ها بسیار بالاست.» او ادامه می‌دهد: «تقاضا برای جراحی فک و جراحی پلک هم بسیار بالاست.» در رابطه با هزینه جراحی‌ها نسبت به دوره قبل از کرونا از این متخصص زیبایی می‌‌پرسیم که می‌گوید:«با توجه به بالا رفتن ارز قطعا هزینه جراحی هم بالا رفته است. چیزی که مشخص است اینكه مردم با توجه به بالا‌رفتن هزینه جراحی باز هم مراجعه می‌‌کنند.»
اما به نظر دکتر جوان دورکاری‌ها یکی از دلایل اصلی بالا رفتن عمل‌‌‌های زیبایی است. او می‌گوید: «بیشتر مراجعان من عنوان می‌‌کنند که تا دورکار هستند و فرصت استراحت دارند و می‌‌توانند از خانه‌هایشان به کارهای سرکارشان بپردازند، می‌‌خواهند جراحی زیبایی را انجام دهند. تعداد آقایانی که در این دوران دورکاری برای خدمات زیبایی مراجعه می‌‌کنند نیز چشمگیر است.» یکی از سوال‌های ما این است كه مراجعه‌کنندگان ترسی در رابطه با مبتلاشدن به ویروس کرونا ندارند؟ این جراح پاسخ می‌دهد: «اگر این جراحی‌ها در بیمارستان‌ها انجام می‌شد، ترس طبیعی بود! اما ما خدمات‌مان را در کلینیک‌های خصوصی ارائه می‌دهیم که قطعا دلیلی برای ترس وجود ندارد.»


 تزریق ژل لب؛ از هر صد نفر، یك نفر
در کنار جراحی‌های زیبایی، خدمات دیگر زیبایی مثل تزریق بوتاکس، تزریق ژل لب، ژل گونه و... وجود دارد که توسط پزشکان پوست و زیبایی انجام می‌شود.
دکتر محمدرضا احمدی، متخصص پوست و زیبایی در رابطه با مراجعه مردم در دوران کرونا برای انجام خدمات زیبایی می‌گوید: «خیلی جالب است که تقریبا نیمی از خدمات مثل تزریق ژل لب که مدت زمان محدودی مثل 6 تا 8 ماه دوام دارد و نیاز به تزریق مجدد دارد، تقریبا مراجعان خود را از دست داده است، چون این قسمت از صورت زیر ماسک پنهان است و دیگر کمتر به زیبایی آن پرداخته می‌شود. در‌عوض برای بوتاکس پیشانی، از بین بردن خط اخم، بالا بردن ابرو و کشیده شدن گوشه چشم‌ها، مراجعه زیاد شده است.»

این پزشک ادامه می‌دهد: «قبل از دوران کرونا تزریق ژل لب متقاضی بسیار بالایی داشت که حالا تعداد آنها از هر صد نفر تقریبا به یك نفر رسیده است.» دکتر احمدی هم در رابطه با هزینه‌ها به «صبح‌نو» می‌گوید: «هزینه‌ها نسبت به دوران قبل از کرونا بیشتر شده، اما مراجعان نیز بیشتر شده‌اند. راستش ما هم تعجب می‌کنیم که بسیاری از افراد بدون ترس از کرونا و بی‌محابا به برای خدمات زیبایی مراجعه می‌کنند، در حالی که بعضی‌هایشان می‌گویند برای خدمات دندان‌پزشکی می‌ترسند به دندان‌پزشک
مراجعه کنند!»

دکتر احمدی: هزینه‌ها نسبت به دوران قبل از کرونا بیشتر شده، اما مراجعان نیز بیشتر شده‌اند. راستش ما هم تعجب می‌کنیم که بسیاری از افراد بدون ترس از کرونا و بی‌محابا به برای خدمات زیبایی مراجعه می‌کنند، در حالی که بعضی‌هایشان می‌گویند برای خدمات دندان‌پزشکی می‌ترسند به دندان‌پزشک مراجعه کنند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha