«من به تنهایی مرتکب قتل نشده‌ام؛ برادرم و دوستم نیز در این جنایت نقش داشتند.» ادعای جدید مرد محکوم به قصاص که در یک قدمی چوبه دار بود مسیر پرونده را تغییر داد و باعث صدور حکمی جدید در دادگاه شد. حکمی که باعث شد علاوه بر مرد محکوم، همدستانش نیز با مجازات مرگ روبه‌رو شوند.

معرفی همدستان پیش از اعدام

سلامت نیوز:«من به تنهایی مرتکب قتل نشده‌ام؛ برادرم و دوستم نیز در این جنایت نقش داشتند.» ادعای جدید مرد محکوم به قصاص که در یک قدمی چوبه دار بود مسیر پرونده را تغییر داد و باعث صدور حکمی جدید در دادگاه شد. حکمی که باعث شد علاوه بر مرد محکوم، همدستانش نیز با مجازات مرگ روبه‌رو شوند.


به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، رسیدگی به این پرونده از هفتم آذر سال92 و با پیدا شدن جسد مردی در حوالی شهر آفتاب در پایتخت آغاز شد. شواهد حاکی از آن بود که این مرد در محل دیگری خفه شده و سپس جسدش به بیابان‌های این منطقه منتقل شده است. با شناسایی هویت مقتول مأموران در همان مراحل مقدماتی به همسر وی مظنون شدند. این زن بازداشت شد و در تحقیقات اولیه به کارآگاهان گفت: من و شوهرم مدت‌ها بود با یکدیگر اختلاف داشتیم تا اینکه با مردی به نام فرید که نصاب آسانسور بود آشنا شدم. با او از مشکلات زندگیم گفتم و بعد تصمیم گرفتیم از شوهرم زهرچشم بگیریم که ماجرا به جنایت ختم شد. وی ادامه داد: شب حادثه فرید به‌همراه برادر و دو نفر دیگر از دوستانش وارد خانه‌ام شدند. شوهرم در اتاق خوابیده بود و آنها سراغش رفتند و با یک شلوار او را خفه کردند. این درحالی بود که من و دخترم در سالن نشسته بودیم و اصلا ندیدیم که چه‌کسی شوهرم را خفه کرده است.
با اعترافات این زن همه متهمان دستگیر شدند و فرید اعتراف کرد که بعد از آشنایی با زن جوان به او علاقه‌مند شده و با همدستی برادرش و 2نفر دیگر از دوستانش، شوهر وی را به قتل رسانده است.

حکم قصاص
متهمان در ادامه در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند و  قضات دادگاه 2نفر از متهمان(فرید و دوست او) را به قصاص محکوم کردند و دو نفر دیگر را به حبس. اما حکم از سوی دیوانعالی کشور نقض شد و آنها بار دیگر محاکمه شدند. فرید، متهم اصلی پرونده در دومین جلسه محاکمه گفت: همسر مقتول می‌گفت می‌خواهد از شوهرش جدا شود، اما مقتول حاضر نیست طلاقش بدهد. او از من کمک خواست و من که به وی علاقه‌مند شده بودم، از برادر و دوستانم خواستم با من همراه شوند. شب حادثه به آنها گفتم که ماجرا یک دعوای ناموسی است. آنها هم با من به خانه مقتول آمدند. او خواب بود و من سراغش رفتم و به‌تنهایی او را با یک شلوار خفه کردم.
با اعترافات این مرد، هیأت قضایی پس از شور، او را به قصاص محکوم کردند و دوست او نیز از قتل عمد تبرئه و به تحمل 15سال حبس محکوم شد. این بار قضات شعبه31 دیوانعالی کشور رأی دادگاه را تأیید کردند تا عامل جنایت در یک‌قدمی چوبه دار قرار بگیرد. فرید اما درست در آخرین روزهای قبل از اجرای حکم ادعای جدیدی مطرح کرده و درخواست اعاده دادرسی داد. وی گفت هنگام قتل برادرش و دوستش نیز با او همدست بوده و آنها هم در جنایت و نقش داشته‌اند.

حکم تازه
درخواست وی مورد تأیید قرار گرفت و این پرونده بار دیگر در شعبه هم عرض در دادگاه کیفری رسیدگی شد. فرید مدعی بود که شب حادثه، وقتی می‌خواستند مقتول را با استفاده از شلوار خفه کنند، یک طرف شلوار را او گرفته و طرف دیگر را برادرش و دوستش گرفتند و به این ترتیب مرد جوان را به قتل رساندند.
با این اظهارات و پس از محاکمه متهمان، قضات دادگاه فرید و 2همدستش را به قصاص محکوم کردند. یکی از آنها دوست فرید است که در زندان دوران محکومیتش را می‌گذراند و قرار است حکم قصاص به وی ابلاغ شود و دیگری نیز برادر اوست که پس از تبرئه شدن در قتل عمدی و تحمل 5سال حبس آزاد شده بود که حالا دستور بازداشت دوباره او صادر شده و متهمان باید منتظر نظر قضات دیوانعالی کشور درباره حکم جدید باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha