نوزاد آبدانانی که 51 روز بعد از تولد فوت شده بود، بعد از آنکه به غسالخانه منتقل شد به طرز عجیبی قلبش شروع به تپیدن کرد و خوشحالی والدینش را به دنبال داشت، اما بعد از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داد تا این حادثه عجیب پایان تلخی داشته باشد.

پایان تلخ نوزاد آبدانانی

سلامت نیوز: نوزاد آبدانانی که 51 روز بعد از تولد فوت شده بود، بعد از آنکه به غسالخانه منتقل شد به طرز عجیبی قلبش شروع به تپیدن کرد و خوشحالی والدینش را به دنبال داشت، اما بعد از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داد تا این حادثه عجیب پایان تلخی داشته باشد.


به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، ماجرا از این قرار بود که این نوزاد چند روز قبل به‌علت تشنج ناگهانی به یکی از بیمارستان‌های شهر منتقل شد. پزشکان پس از انجام معاینه‌های اولیه اعلام کردند نوزاد به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارد. در این شرایط بود که والدین نوزاد او را به بیمارستان امام خمینی ایلام منتقل کردند اما در آنجا بود که شرایط نوزاد وخیم شد و به‌دلیل کمبود اکسیژن به کما رفت و پس از 3روز اعلام شد که  او جانش را از دست داده است. در این شرایط بود که والدین نوزاد پیکر او را تحویل گرفتند تا برای خاکسپاری به آبدانان منتقل کنند.

بازگشت به زندگی در غسالخانه
دنیا برای والدین این نوزاد به آخر رسیده بود و آنها جگرگوشه‌شان را با خودروی خود به شهرشان منتقل کردند تا به خاک بسپارند. آنها طفل را به غسالخانه تحویل دادند و آماده بودند تا آن‌را تحویل بگیرند و مراسم تدفین انجام شود. غسال مرد جوانی بود که نوزاد را تحویل گرفت و کارش را آغاز کرد. اما همین که دستش به سینه نوزاد برخورد کرد تپش قلب او را احساس کرد. او اول فکر کرد خیالاتی شده است اما دوباره نبض نوزاد را کنترل کرد و فهمید قلب او می‌تپد. او فریاد کشید که بچه زنده است و در چشم‌به‌هم‌زدنی چند نفر دیگر از همکارانش خود را به آنجا رساندند. او که پیش از این دوره‌های امداد و نجان هلال‌احمر را گذرانده بود شروع به ماساژ قلبی - تنفسی برای نوزاد کرد و همزمان این موضوع به اورژانس و خانواده نوزاد اعلام شد.

حادثه از زبان پدر نوزاد
وقتی خبر زنده بودن نوزاد به پدر و مادرش داده شد، انگار که دنیا به آنها هدیه شد. مراد ایمانی، پدر نوزاد در این‌باره به فارس گفت: فرزندم هیچ‌گونه بیماری مادرزادی ندارد و فقط زمان به دنیا آمدن به‌دلیل کمبود اکسیژن در بیمارستان احیا شد اما همه آزمایش ها نشان می‌داد که او سالم است. او درباره علت انتقال فرزندش به بیمارستان گفت: چند روز پیش بچه را به‌علت تشنج به بیمارستانی در آبدانان و به‌دلیل کمبود امکانات از آن جا به بیمارستان امام خمینی ایلام بردیم. او با حال وخیم در بخش عمومی بستری و با کمبود اکسیژن مواجه شد و به کما رفت.
پدر نوزاد در ادامه گفت: بعد از سه روز که فرزندم در کما بود، اطلاع دادند که او فوت شده و برای تحویل جنازه به بیمارستان رفتیم. در آنجا از ما خواسته شد بنویسیم از تیم پرستاری هیچ شکایتی نداریم و بعد از اینکه نوزادما2.5 ساعت در سردخانه بود جسد را تحویل گرفتیم و با خودروی خودم مسافت 175کیلومتری ایلام تا آبدانان را طی کردیم و پیکر فرزندم را به غسالخانه تحویل دادیم. در آنجا منتظر بودیم تا کارهای غسل و کفن انجام شود و نوزاد را به خاک بسپاریم که ناگهان غسال متوجه علائم حیاتی فرزندم شد و بلافاصله او را به اورژانس بیمارستان رسول اکرم و در نهایت به بیمارستانی در اهواز منتقل کردیم و هم‌اکنون او در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.
حالا در شرایطی که تصاویر این نوزاد در غسالخانه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، جانشین دادستان استان ایلام از پیگیری قضایی این پرونده خبر داده است. رضا امیری ‌مقدم، جانشین دادستان استان ایلام در این‌باره گفت: به دستور دادستان، تیم ویژه‌ای متشکل از دادستانی، بازرسی و نظام پزشکی تشکیل شده تا سریع موضوع را بررسی کنند. دادستانی به علوم پزشکی برای روشن شدن ماجرای نوزاد آبدانانی 48ساعت مهلت داده است.

پایان تلخ
بر اساس این گزارش در شرایطی که این نوزاد برای درمان به بیمارستانی در اهواز منتقل شده بود، عصر دیروز خبر رسید که تلاش پزشکان برای نجات او بی ثمر مانده و وی جانش را از دست داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha