یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ارز دولتی برای تمامی کالاهای اساسی از جمله ⁧‫دارو‬⁩ تخصیص پیدا کند، گفت که با متخلفانی که ارزهای دولتی را در جاهای دیگر استفاده می کنند برخورد جدی شود.

محسنی بندپی: ارز دولتی به دارو اختصاص پیدا کند

سلامت نیوز:یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ارز دولتی برای تمامی کالاهای اساسی از جمله ⁧‫دارو‬⁩ تخصیص پیدا کند، گفت که با متخلفانی که ارزهای دولتی را در جاهای دیگر استفاده می کنند برخورد جدی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمدعلی محسنی بندپی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:

« ارز دولتی برای تمامی کالاهای اساسی و از جمله ⁧‫دارو‬⁩ که مهم ترین کالای اساسی برای مردم است باید تخصیص داده شود. متاسفانه برخی از ادارات و سازمان ها در نظارت بر ارزهای تخصیصی ضعیف عمل می کنند و بخاطر همین اصل صورت مسئله را با مسائل دیگر اشتباه بیان می نمایند.

بسیاری از افراد برای خرید داروی گران مشکل اقتصادی دارند و مهم تر اینکه بیمه ها نیز حمایت کافی از مردم ندارند و در این زمینه باید نظارت ها شدت یافته و با متخلفان که ارزهای دولتی را در جاهای دیگر استفاده می کنند برخورد جدی شود.»

طبق لایحه بودجه ۱۴۰۰، ارز ۴۲۰۰ تومانی مبنای نرخ بودجه نیست و ارز با نرخ حدود ۱۱ هزار تومان در بودجه آمده است. البته حدود پنج قلم کالای اساسی و بخشی از دارو و تجهیزات پزشکی با ارز ترجیحی‌ وارد می شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha