در این روزهای سخت که کرونا رفت و آمدها را از بین برده، امید برای رسیدن روزهای بهتر است که می‌تواند روحیه‌ها را حفظ کند و می‌گویند تصور کردن روزهای خوب می‌تواند در رسیدن آن‌ها مفید واقع شود. به همین دلیل در این مقاله سراغ سنت شیرین مهمان نوازی رفته‌ایم تا ذهن‌مان را برای روزهایی آماده کنیم که همه چیز بهتر شده باشد. خودتان را برای آن روزها با خواندن یک مقاله خوشمزه که به پذیرایی از مهمان‌هایتان کمک خواهد کرد، آماده کنید.

6 خوراکی خوشمزه برای مهمانی که همه عاشق آنها خواهند شد

سلامت نیوز:در این روزهای سخت که کرونا رفت و آمدها را از بین برده، امید برای رسیدن روزهای بهتر است که می‌تواند روحیه‌ها را حفظ کند و می‌گویند تصور کردن روزهای خوب می‌تواند در رسیدن آن‌ها مفید واقع شود. به همین دلیل در این مقاله سراغ سنت شیرین مهمان نوازی رفته‌ایم تا ذهن‌مان را برای روزهایی آماده کنیم که همه چیز بهتر شده باشد.

خودتان را برای آن روزها با خواندن یک مقاله خوشمزه که به پذیرایی از مهمان‌هایتان کمک خواهد کرد، آماده کنید.


1.    شروع پذیرایی با یک اسموتی خنک یا نوشیدنی گرم


یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین خوراکی‌هایی که می‌تواند سرآغاز یک مهمانی خوب باشد، استفاده از نوشیدنی‌هاست که بسته به آب و هوای هر فصل متفاوت خواهد بود. برای مثال در یک هوای سرد علاوه بر دمنوش‌های متنوع، چای و قهوه می‌توانید سراغ چای خوش طعم ماسالا بروید که طبعی گرم دارد، بسیار خوش عطر است و ترکیب آن با شیر بسیار خوشمزه خواهد شد و در هوای گرم می‌توان سراغ انواع عرقیجات گیاهی خوش عطر با طبع سرد رفت یا از انواع شربت‌ها مثل توت فرنگی، آلبالو یا نوشیدنی خوشمزه موهیتو با ترکیب لیمو و نعناع کمک گرفت. مهم این است که در بدو پذیرایی سرما یا گرمای مهمان‌تان را با یک نوشیدنی مناسب برطرف کنید و او را آماده بقیه مهمانی کنید.


2. کوکتل میوه، به صرفه و کم هزینه


با توجه به اینکه قیمت‌ها روز به روز بالاتر می‌روند، ممکن است تهیه چند کیلو میوه ایده‌ای اقتصادی به شمار نیاید؛ اما می‌دانیم که میوه تازه را نمی‌توان از میز پذیرایی حذف کرد. بنابراین پیشنهاد ما استفاده از میوه‌های پوست کنده و دیزاین آن‌هاست یا درست کردن کوکتل میوه در ظرف‌ها کوچک.


برای چنین کاری ابتدا فهرستی از میوه‌های مد نظرتان را تهیه کنید و آن را به صورت حضوری یا از طریق سفارش آنلاین انواع میوه از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر تهیه کنید. بهتر است میوه‌های فصل را طوری انتخاب کنید که می‌دانید طعم‌شان در کنار هم خوب خواهد شد. بعد از تهیه میوه‌ها آن‌ها را پوست گرفته و در ابعاد متنوع خرد کنید. مثلا می‌توانید یک کاسه زیبا را با چندین تکه پرتقال خرد شده، کیوی، نارنگی، موز و گلابی پر کنید و از سیروپ یا سس شکلات یا هر طعم دیگری که دوست دارید، برای تزئین آن کمک بگیرید. در هر ظرف یک چنگال قرار دهید و این ظروف را روی میز برای پذیرایی از مهمانها بچینید.


3.استفاده از آجیل و خشکبار در مهمانی‌ها

از دیگر خوراکی‌های خوشمزه‌ای که به ویژه در فصل‌های سرد سال می‌تواند دل مهمان‌ها را ببرد، انواع آجیل و خشکبار است. برای اینکه نتیجه خریدتان به صرفه باشد، می‌توانید مقداری خشکبار تازه و آجیل چهار مغز را از برندهای معتبری مثل تواضع با قیمت استاندارد تهیه کرده و آن را به همراه مقادیری میوه خشک شده که خودتان خشک کرده‌اید یا از بیرون تهیه کرده‌اید، ترکیب کنید. لا به لای این خوراکی‌ها را می‌توانید با خرمای خشک قطعه قطعه شده هم همراه کنید و آن‌ها را داخل کاسه‌های آجیل خوری قرار دهید و روی میز به تعداد مهمان‌ها بچینید. قرار دادن چند ظرف بزرگ تخمه در کنار ظروف کوچک پذیرایی می‌تواند تصویری زیبا برای بخش تنقلات میز شما ایجاد کند.


4.شیرینی‌ها و کیک‌های خوشمزه خانگی


انواع شیرینی‌های خوشمزه همیشه بخش جدایی ناپذیر میزهای پذیرایی ایرانیان بوده‌اند. این روزها انواع دستور پخت کیک‌های خوشمزه و شیرینی‌های هیجان انگیز هم در کتاب‌های آشپزی و هم روی اینترنت در دسترس کسانی هستند که دوست دارند کام مهمان‌هایشان را شیرین کنند و دستور پخت بسیاری از این موارد بسیار آسان و به صرفه است. بنابراین کافی است تعیین کنید قصد تهیه کدام شیرینی یا کیک را دارید تا بتوانید خودتان دست به کار شوید و صرف چای را با شیرینی و کیک همراه کنید. اگر هم دوست دارید می‌توانید انواع موس وانیلی یا شکلاتی را برای همراه شدن با نوشیدنی مهمان‌هایتان بعد از غذا و به عنوان دسر در نظر بگیرید.

 
5.انواع تنوری‌ها برای یک شب طولانی

اگر فر یا باربکیو دارید، می‌توانید با چند خوراکی تنوری خوشمزه مهمان‌هایتان را غافلگیر کنید. کافی است سیب زمینی، قارچ و سایر سبزیجات مورد علاقه خودتان و مهمان‌ها را به سیخ بکشید و داخل آتش قرار دهید یا اینکه با ورقه ورقه کردن سیب زمینی ها و قرار دادن آن‌ها داخل فر یک چیپس خانگی سالم درست کنید تا بخش شوریجات مهمانی‌تان هم کامل شود. این گزینه‌ها می‌توانند در کنار ذرت بو داده یا قطعه‌های ذرت پخته شده، پنیر آب شده و گزینه‌های مشابه سرو شوند و یک شب خاطره انگیز را برای مهمان‌هایتان به یادگار بگذارند.


6.فینگر فود


دنیای فینگر فود دنیایی تمام نشدنی است و پر از خوراکی‌های کم حجم، خوشمزه و راحتی است که می‌تواند یک میز خوش آب و رنگ را برای مهمانی شما آماده کند. انواع تارت قارچ و پنیر، رولت تخم مرغ، سالاد الویه روی قطعات کوچک نان، سوسیس و پنیر، رول کالباس و گوجه گیلاسی، رول بادنجان و پنیر یا حتی انواع سمبوسه و اسنک می‌تواند بخشی از دیزاین میز پذیرایی شما از مهمان‌هایتان را تشکیل دهد و یک پذیرایی تمام عیار را برایتان به نمایش بگذارد. برای گرفتن ایده بیشتر قبل از درست کردن فینگر فود، به این دستور پخت‌های سریع و آسان نیز سر بزنید.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha