کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: بانوان قبل از شروع تمرینات ورزشی در دوران بارداری باید با پزشک ‌خود مشورت کنند.

ورزش در دوران بارداری با مشورت پزشک‌ انجام شود

سلامت نیوز:کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: بانوان قبل از شروع تمرینات ورزشی در دوران بارداری باید با پزشک ‌خود مشورت کنند.

به گزارش سللامت نیوز به نقل از ایسنا،سونیا لطف‌اللهی در رابطه با اهمیت ورزش در دوران بارداری برای بانوان، اظهار کرد: بانوان برای انجام حرکات ورزشی در دوران بارداری باید با پزشک خود مشورت کرده و بعد شروع به انجام حرکات ورزشی کنند، زیرا ممکن است انجام برخی از حرکات ورزشی در دوران بارداری برای مادر مناسب نباشد.

وی افزود: بانوان برای انجام حرکات ورزشی مناسب بعد از مشورت با پزشک خود می‌توانند لوح‌های فشرده آموزشی ورزشی که توسط وزارت بهداشت مختص مادران در شرف زایمان و باردار تهیه شده را، از مراکز بهداشت تهیه کرده و ورزش کنند و بانوانی که در رشته‌های ورزشی تمرین کرده‌اند، می‌توانند با مشورت پزشک ‌خود، تمرینات خود را با شدت متوسط به پایین انجام دهند.

این کارشناس تصریح کرد: ورزش در دوران بارداری باعث می‌شود مادران چربی خون، قند و انرژی خود را در سطح مناسبی نگه‌ داشته و از لحاظ روحی نیز در وضعیت خوبی قرار گیرند و مادری که ورزش کند سلامت خود را تامین کرده ‌است و اگر خود سالم باشد، می‌تواند فرزند سالمی را نیز به دنیا آورد.

لطف‌اللهی ادامه داد: مادرانی که ورزش می‌کنند سطح انرژی مناسبی خواهند داشت که این انرژی باعث می‌شود بانوان در دوران بارداری در انجام کارهای خود مستقل بوده و نیاز به فرد دیگری نداشته ‌باشند.

وی در رابطه با تاثیر ورزش بانوان بر خانواده نیز خاطرنشان کرد: مادران از نظر روانی پایه‌های خانواده هستند و اعضای خانواده از آن‌ها تاثیر می‌گیرند و روحیه خوب و نشاط و شادابی یک مادر برای افراد دیگر خانواده نیز تاثیر مثبتی دارد که ورزش یکی از راه‌های افزایش روحیه و نشاط و شادابی برای مادران است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha