سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 30416
سلامت نیوز : مدیرعامل مترو تهران مدعی است كه هیچ جای مترو آلودگی ندارد و هیچ نوع بیماری پوستی كاركنان مترو گزارش نشده است؛ اما اعضای شورای شهر نظر دیگری دارند.
در بعضی از بخش‌ها آلودگی هوا به حدی است كه كاركنان مترو به خاطر حضور طولانی مدت در آن شرایط، دچار مشكلات و بیماری شده‌اند. به گفته یكی از اعضای شورای شهر تهران، هوای داخل مترو به دلیل نبود تهویه مناسب در بخش‌هایی آلوده است.

پروین احمدی‌نژاد می‌گوید: «به دلیل پایین بودن كیفیت قطعاتی كه از كشور چین خریداری می‌شود شاهد افزایش آلودگی هوای مترو هستیم.» این آلودگی محدود به ایستگاه‌های افتتاح شده نیست و بیشتر آلودگی مربوط به ایستگاه‌های در دست احداث است.

معصومه ابتكار، رییس كمیته محیط‌زیست شورای شهر می‌گوید: در بازدیدهایی كه از مترو داشتیم همواره بحث آلودگی هوای داخل تونل‌های مترو تهران مورد توجه ما قرار داشت و در این زمینه بحث‌های جدی داشتیم. او معتقد است: در زمان احداث تونل، هوای داخل تونل‌های مترو به دلیل خاك و ماشین‌آلات حفاری آلوده و نامساعد است. پروین احمدی‌نژاد هم از چینی بودن قطعات مترو انتقاد می‌كند. او می‌گوید: یكی از بحث‌های اعضای شورای شهر تهیه تمامی قطعات مورد نیاز مترو از كشور چین است.

همواره شاهد هستیم كه شهرداری تهران برای تهیه تمامی قطعات و نیازهای حمل و نقل عمومی با كشور چین قرارداد امضا می‌كند. تعجب من از این است كه چرا واگن‌های ما از چین خریداری می‌شود؟ به این ترتیب هم تونل‌های در دست احداث و هم ایستگاه‌هایی كه مورد استفاده قرار می‌گیرند آلوده هستند و آنقدر آلوده‌اند كه موجب بیماری پوستی كاركنان شده است اما هابیل درویش، مدیرعامل مترو تهران می‌گوید كه هیچ جا آلودگی نداریم.

 او به شرق گفت: تا به حال هیچ گزارشی نداشته‌ایم كه كسی از كاركنان بر اثر آلودگی هوا دچار بیماری شده باشد. او تاكید كرد: البته پیش از این با آلودگی‌هایی در بخش‌هایی كه هم بهره‌برداری داشتیم و هم احداث روبه‌رو بودیم یعنی در نزدیكی ایستگاه فعال، حفر تونل داشتیم اما الان چنین چیزی هم نداریم و در توسعه شمالی، قیطریه را بسته‌ایم و برای تجریش كار می‌كنیم. البته مدیر كل اداره بازرسی وزارت كار و امور اجتماعی در رابطه با آلودگی هوای تونل‌های در حال حفر نیز اعلام كرد: میزان آلودگی هوای ایستگاه‌های مترو و كارگاه تجریش در دست بررسی است تا پس از انجام بررسی‌های علمی و كارشناسی نسبت به الزام مترو تهران به اجرای قوانین حفاظت فنی و بهداشت كار اقدامات لازم صورت گیرد.
منبع:روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha