متخصصان انگلیسی می‌گویند بروز رفتار‌هایی مانند بد دهنی و فحاشی می‌تواند علائم بروز یک بیماری خاص باشد.

بیماری که افراد را بد دهن و فحاش می‌کند

سلامت نیوز: متخصصان انگلیسی می‌گویند بروز رفتار‌هایی مانند بد دهنی و فحاشی می‌تواند علائم بروز یک بیماری خاص باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، زوال عقلی یا دمانس به اختلال مزمن و گاهی حاد فرآیند‌های روانی به علت بیماری مغز اطلاق می‌شود که طی آن مشکلاتی در حافظه و تفکر کردن فرد رخ می‌دهد. در واقع زوال عقل به مجموعه علائمی اطلاق می‌شود که می‌تواند باعث آسیب به مغز و بدتر شدن شرایط طی زمان شود.

به گزارش اکسپرس،علائم مربوط به این بیماری ارتباط مستقیمی با بخشی از مغز دارد که دچار آسیب شده است. برای مثال، مشکلات رفتاری و زبانی می‌تواند ناشی از آسیب به بخشی از مغز باشد که مسئول این اقدامات است.

براساس اعلام مرکز آلزایمر انگلیس علائم دمانس عقلی می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. زوال عقل غالباً با مشاهده فراموشی در فرد همراه است، اما این موضوع نخستین علامت این بیماری نیست. محققان می‌گویند بد دهانی به دیگران می‌تواند از نخستین علامت ابتلا به زوال عقل باشد.

افراد مبتلا به زوال عقل ممکن است خویشتن داری خود را از دست بدهند. به همین دلیل اصلا موضوع عجیبی نیست که شاهد آن باشیم این افراد از کلمات زشت، الفاظ رکیک و بی ادبانه حتی نسبت به غریبه‌ها استفاده کنند. این افراد ممکن است به دیگران خیره شوند یا به صورت زبانی و جسمی رفتار‌های پرخاشگرانه از خود نشان دهند.

متخصصان انگلیسی می‌گویند دیگر تغییرات رفتاری این بیماران می‌تواند شامل بی توجهی به بهداشت شخصی، پرخوری و از دست دادن انگیزه باشد. این افراد ممکن است دچار زودرنجی و یا بی طاقتی در برابر دمای محیط، سر و صدا و درد شوند.


پیشنهاد می‌شود افراد پس از مشاهده این علائم به پزشک عمومی مراجعه کنند. حتی اگر در دیگران شاهد این علائم بودید آن‌ها را برای مراجعه به پزشک تشویق کنید. کسانی که دارای سوابق خانوادگی هستند باید این موضوع را جدی بگیرند.

با این حال، عوامل محیطی نیز می‌تواند در بروز زوال عقلی تاثیرگذار باشد. تحقیقات نشان داده است چاقی و استعمال دخانیات می‌تواند خطر ابتلا به دمانس و آلزایمر را افزایش دهد. همچنین با افزایش سن، خطر بروز این بیماری در افراد افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha