سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: 30423
سلامت نیوز : بیماری دیابت از گونه بیماری‌هایی است كه شاید در اوان كودكی علایمش به وضوح مشخص نباشد اما اگر كنترل‌های لازم روی آن انجام نگیرد، می‌تواند عواقب ناخوشایندی درسنین بالاتر داشته باشد.
انجمن دیابت گابریك در راستای آموزش كودكان دیابتی، شخصیتی عروسكی را برای نخستین‌بار در ایران طراحی كرده است تا فرآیند آموزش به كودكان دیابتی تسهیل شود. دكتر فاطمه سادات امیری، مدیر تیم علمی انجمن مذكور از چگونگی ایجاد ایده‌های جدید در زمینه آموزش‌های پیشگیری از دیابت سخن می‌گوید و بر این باور است: «به این دلیل كه درك مفهوم موضوع دیابت در كلاس بزرگسالان برای بچه‌ها سخت بود، به این نتیجه رسیدیم تا كلاس جداگانه‌یی برای سنین پایین تشكیل دهیم.

بعد از تحقیقاتی كه انجام شد بهترین راه‌حل برای آموزش را كاراكتری دیدیم كه ما را در امر آموزش كمك كند. چراكه كودكان به لحاظ روانشناسی ارتباط بهتری را با كاراكترها یا عروسك‌ها نسبت به اطرافشان برقرار می‌سازند. پس شخصیت «كیپو» را خلق كردیم. كیپو از سرزمین قندی‌ها به زمین آمده است و به دلیل حس همدردی كه با بچه‌ها دارد هم به آنان آموزش می‌دهد و هم از بچه‌ها آموزش می‌گیرد.»

 مهرین نظری، مسوول روابط عمومی انجمن دیابت گابریك نیز در این باره خاطرنشان می‌كند: «عروسك كیپو موجودی است كه از سرزمین قندی‌ها به زمین آمده و به دلیل اینكه نتوانسته قند خونش را كنترل كند به انجمن دیابت گابریك آمده است تا قندش را كنترل كند. كلاس‌های آموزش دیابت همراه با عروسك كیپو برای بچه‌هایی است كه نمی‌توانند مفهوم عوارض ناشی از قندخون را درك كنند.»نظری در پایان درباره برنامه‌های آتی انجمن در سال 90 نیز عنوان می‌كند: «برنامه‌های آموزشی انجمن طبق روال گذشته انجام خواهد شد. یكسری فعالیت دیگر از جمله «برنامه ملی در كنار انسولین» كه برنامه آموزش دیابت در استان‌های مختلف است را هم در سطح كشور به اجرا خواهیم گذاشت.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha