چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 30427
سلامت نیوز : دکتر محمد گلشنی، متخصص پوست با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گزارش علمی مبنی بر اینکه آلودگی هوای مترو بخواهد منجر به مشکلات پوستی و تظاهرات پوستی عمده شود، اعلام‌نشده، به همشهری می‌گوید:
این قضیه ادعایی بیش نیست. دکتر ژاله شربیانی، متخصص پوست نیز با تایید این موضوع به همشهری اینطور توضیح می‌دهد: در مورد موبایل بارها اعلام کرده‌اند که در اثر تماس با آن اگزمای پوستی در افراد ایجاد می‌شود ولی در مورد آلودگی هوای مترو چنین ادعایی تا زمانی‌که افراد مدعی مورد معاینات مکرر و بیوپسی و نمونه‌برداری قرار نگیرند، درست نیست. در ضمن علائم پوستی تمام ادعا‌کنندگان اگر شبیه هم باشد و اگر این افراد داروی خاصی مصرف نکرده باشند و شرایط خاصی نداشته باشند، قابل بررسی است. البته به گفته برخی مسئولان ، آلودگی هوای داخل مترو هم بحثی است که نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد؛ به‌طوری که معصومه ابتکار، رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران نیز می‌گوید: که نمی‌توانم بدون اطلاعات علمی و تحقیق در این باره صحبتی کنم.

اما پروین احمدی‌نژاد، عضو دیگر شورای شهر نیز آلودگی هوای متروی تهران را تایید می‌کند. او می‌گوید: متأسفانه به‌دلیل پایین‌بودن کیفیت قطعاتی که از چین خریداری می‌شود، شاهد افزایش آلودگی هوای مترو هستیم. با این حال، همچنان هنوز منشأ بیماری این کارکنان مشخص نیست. نمونه‌هایی از غده‌های آنها در دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال بررسی است و باید منتظر ماند تا نتایج علمی مشخص کند که قطعات چینی سبب بیماری شده‌اند یا دلایل پنهان دیگری سبب بیماری این کارکنان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha