چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 30429
سلامت نیوز :برخورد با قهوه‌خانه های دارای مجوز عرضه قلیان فعلاً به صلاح نیست و باید با  انبوه مراكز بدون مجوز عرضه قلیان كه به این كار مبادرت می‌كنند برخورد جدی صورت گیرد.
 رییس پلیس اطلاعات و امنیت کشور در هفتمین جلسه ستاد كشوری کنترل دخانیات گفت: چند سال پیش برخورد با عرضه قلیان در تمام قهوه‌خانه‌ها و مراكز عرضه این كالا از جمله مراكز دارای مجوز در این ستاد تصویب شد كه با اعتراض واحدهای صنفی دارای مجوز مواجه شدیم و در نهایت با دستور رئیس جمهوری به وزارت كشور این كار متوقف شد.
سردارحسین اشتری ادامه داد: تعداد مراكز دارای مجوز عرضه قلیان كم است و در عوض تعداد مراكزی كه حتی پروانه كار ندارند یا پروانه كار دارند و مجوز عرضه قلیان ندارند و به عرضه این محصول زیانبار اقدام می كنند بسیار زیاد است. بنابراین پلیس با توجه به مصوبه امروز ستاد كشوری كنترل دخانیات با این مراكز برخورد قانونی می‌كند و قلیان را از این مراكز جمع آوری می‌كند.
وی افزود: سال گذشته 28 میلیون نخ سیگار قاچاق در سراسر كشور كشف، ضبط ومعدوم شد و 429 واحد صنفی متخلف به طور موقت پلمب شدند كه همین تعطیل موقت هم در كاهش میزان مصرف دخانیات موثر بوده است.
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت كشور اضافه كرد: طی 3 ماه امسال نیز 5 میلیون نخ سیگار قاچاق در سراسر كشور كشف شده است كه البته متأسفانه این كار سخت‌ترین بخش اجرای قانون كنترل دخانیات است زیرا مأموران پلیس معمولاً با اعتراض و ناراحتی مردم و واحدهای صنفی مواجه می‌شوند و 80 درصد برخوردهای مردم با مأموران پلیس است.
سردار اشتری افزود: مسئله دیگر عرضه سیگار و مواد دخانی توسط دستفروشان است كه شهرداری باید برای جمع آوری آنان برنامه ریزی جدی داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: مأموران پلیس برای اجرای این قانون باید مشكلات و زحمات زیادی را متحمل شوند و پیشنهاد ما این است كه حق الزحمه و پاداشی برای این فعالیت مأموران پلیس در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha