سلامت نیوز : در هفتمین جلسه ستاد كشوری كنترل دخانیات اعلام شد: سالانه 3 تا 5 هزار میلیارد به سلامت كشور آسیب وارد می كند.
دكتر محسنی بندپی نماینده كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ستاد كشوری كنترل و مبارزه دخانیات در هفتمین جلسه این ستاد گفت: باید در جلساتی كه در این ستاد برگزار می شود به پیام های دخانی موجود در ماده 5 قانون ستاد ملی مبارزه با دخانیات توجه ویژه ای شود.
دكتر محسنی بندپی با اشاره به وجود 20 میلیارد نخ سیگار قاچاق در كشور، ادامه داد: ستاد مبارزه با قاچاق كالا باید برخورد جدی برای جمع آوری مواد دخانی داشته باشد و با همكاری صدا و سیما بر روی جنبه های فرهنگی كاهش مصرف مواد دخانی و سیگار بیشتر كار كند.
وی ادامه داد: فهرست اقدامات و كالاهای آسیب رسان به سلامت باید اعلام شده و تبلیغ تمامی این كالاها و خدمات از تمامی رسانه ها ممنوع اعلام شود همچنین ستاد مبارزه با دخانیات هم باید برای جمع آوری و كاهش مواد دخانی و سیگار در كشور از اهرم های قانونی استفاده كند.
گفتنی است: پیش تر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی فهرست اقدامات و كالاهای آسیب رسان به سلامت را در پایگاه خبری و اطلاع رسانی این وزارتخانه (وب دا) اعلام كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha