سلامت نیوز : پرستار فلوی مراقبت از پای بیماران دیابتی گفت: مراقبت از پا در بیماران دیابتی اهمیت به سزایی دارد و استفاده از دمپایی لای انگشتی در این دسته از افراد در هنگام سفر و سایر ایام سال سبب بروز زخم های ساده در پای بیماران می شود.

فاطمه احمد لاریجانی در گفت وگو با نظام پرستاری کشور اظهار کرد: دمپایی لای انگشتی برای بیماران دیابتی مضر است چون گردش خون در بخش انتهایی اندام تحتانی بیماران مناسب نیست و ضربات متناوب این قبیل دمپایی ها سبب آسیب رساندن به عروق کوچک و در نتیجه ایجاد زخم های ساده می شود
وی ادامه داد: این بیماران باید به خاطر داشته باشند که وارسی پا را از نظر وجود زخم در لای انگشتان و پاشنه پا را حتی در ایام سفر فراموش نکنند هر روز چندین بار پا را شسته و به خوبی خشک و چرب کنند و اگر به راحتی قادر به مشاهده و وارسی کف پا نیستند از آینه استفاده کنند.

این مربی دانشکده پرستاری مامایی شهیدبهشتی افزود: بیماران دیابتی برای جلوگیری از بروز خراش ناشی از برخورد با اشیا بایستی همیشه حتی در هنگام سفر و بر روی شن باید از جوراب نخی (نه نایلونی ) استفاده کنند تا ضمن ایجاد گرمای مناسب مانع از بروز خطرات برخورد پوست پا با سطح زمین شود.

لاریجانی گفت: حتی کوچکترین ترک پوستی پا در بیماران دیابتی می تواند به بروز عفونت در پا منتهی شود از این رو این بیماران باید در سواحل شنی جوراب و کفش مناسبی داشته باشند.

وی یادآور شد: بیماران دیابتی باید پیش از سفر با پزشک خود مشورت کند و ضمن دریافت توصیه های لازم نکات مراقبت از پا حین سفر به دقت رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha