معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تعداد مراکز خدمات سلامت ۱۶ ساعته در شهر تهران با همکاری سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهیدبهشتی و ایران به بیش از ۱۰۰ مرکز رسیده است.

تعداد مراکز خدمات سلامت ۱۶ ساعته در تهران به ۱۰۰ مرکز رسید

سلامت نیوز:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تعداد مراکز خدمات سلامت ۱۶ ساعته در شهر تهران با همکاری سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهیدبهشتی و ایران به بیش از ۱۰۰ مرکز رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،بابک عشرتی درباره افزایش تعداد مراکز خدمات سلامت ۱۶ ساعته در مناطق تحت پوشش این دانشگاه، افزود: ۱۸ مرکز خدمات سلامت ۱۶ ساعته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران فعال بود که با اضافه شدن ۱۱ مجموعه در هفته های اخیر، تعداد این مراکز به ۲۹ مورد رسیده است.

وی تاکید کرد: افراد حاضر در مراکز خدمات ۱۶ ساعته شامل پزشک، مراقب سلامت، پذیرش و نمونه گیر است. معاینه افراد، نمونه گیری، آموزش مبتلایان، ثبت اطلاعات بیماران، شناسایی و پیگیری محدود افراد در تماس با مبتلایان از جمله خدمات قابل ارایه در این مراکز است.

عشرتی درباره تعداد مراجعات به مراکز ۱۶ ساعته تحت پوشش این دانشگاه نیز گفت: قبل از پیک سوم کرونا، بار مراجعه به مراکز سلامت ۱۶ ساعته، در هفته ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بود و باتوجه به افزایش تعداد و بیشتر شدن خدمات، آمار مراجعه کنندگان به بیش از ۷ هزار نفر رسیده است.

وی در خصوص طرح شهید سلیمانی نیز اظهار داشت: در طرح شهید سلیمانی هم به صورت محله محور، خدمات تشخیصی و در صورت لزوم خدمات درمانی به کسانی که در تماس با مبتلایان ارایه می شود.

عشرتی بیان داشت:در این طرح افراد در معرض تماس با مبتلایان شناسایی و تحت نظر قرار می گیرند. اگر این افراد دارای علامت باشند به عنوان بیمار تلقی شده و از آنان خواسته می شود که به مدت ۱۴ روز در خانه بمانند.

وی افزود: اگر این افراد علامتی هم نداشته باشند به نزدیک ترین پایگاه بهداشتی دعوت می شوند تا تست کرونا روی آنان انجام شود. در صورت نبود امکان مراجعه به پایگاه های بهداشت، همکاران برای انجام تست به محل زندگی آنان مراجعه می کنند. اگر نتیجه آزمایش این افراد هم مثبت باشد از آنها خواسته می شود در منزل بمانند و از تردد در سطح شهر خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: حمایت معیشتی و قرنطینه مناسب از مهمترین اقدامات دیگر طرح شهید سلیمانی است که به عهده نیروهای مردمی از جمله بسیج است. البته این مجموعه در نمونه گیری هم همکاران بهداشتی ما را کمک می کنند.

عشرتی بیان داشت: در محدود این دانشگاه در هفته گذشته حدود ۸ هزار نفر در تماس با بیمار شناسایی شدند و تست کرونا از آنها گرفته شد که این تعداد نسبت به هفته قبل تر افزایش داشته است.

طرح شهید سلیمانی از اول در کشور آغاز به کار کرد تا امکان ردیابی و شناسایی مبتلایان و افراد در تماس با آنها و همچنین قرنطینه سازی مناسب این افراد فراهم شود.  


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha