سلامت نیوز : هرچند امكان آفتاب سوختگی از پشت پنجره تقریبا وجود ندارد اما این بدان معنی نیست كه شیشه می‌تواند از شما در برابر تشعشعات زیان بار خورشید محافظت كند.

به گزارش ایسنا، شیشه می‌تواند مانع از عبور پرتوهای خورشیدی UVB شود اما شیشه‌های عادی نمی‌توانند از شما در برابر پرتوهای خطرناك UVA محافظت كنند. با وجود تلاشهای بسیار سازمانهای بهداشتی برای شفاف سازی تمایز بین پرتوهای UVA و UVB اما مردم هنوز سردرگم هستند و تصور می‌كنند مادامی كه آفتاب سوخته نشوند و یا مدت طولانی در فضای باز نباشند در امان خواهند بود و دیگر خطری آنها را تهدید نخواهد كرد.

به گزارش شبكه خبری ان‌بی‌سی، كارشناسان انستیتو ملی سرطان درآمریكا می‌گویند در مورد آفتاب سوختگی از پشت پنجره، رانندگان بویژه آسیب‌پذیرتر هستند. تشعشعات مضر UVA می‌توانند از شیشه‌های عادی نفوذ ‌كنند و در هنگام رانندگی از آنجا كه پنجره خیلی به بدن نزدیك است خطر بیشتری راننده را تهدید می‌كند.

این كارشناسان چندین راه‌كار مفید را توصیه می‌كنند كه برای محافظت از رانندگان در برابر تشعشعات خطرناك خورشیدی كاربرد دارند این راه‌كارها عبارتند از:

-‌ شیشه‌های كناری و شیشه پشت اتومبیل خود را با مواد فیلتر كننده اشعه فرابنفش مانند نوار UV بپوشانید. از نوار UV می‌توانید برای شیشه‌های منزل و محل كار استفاده كنید.

- پنجره‌های اتومبیل را ببندید چون در صورت باز بودن پنجره‌ها به طبع پرتوهای بیشتری وارد خودرو می‌شود.

- هنگام رانندگی لباس آستین بلند بپوشید.

- می‌توانید برای حفاظت از مسافران و كودكانی كه در صندلی پشت می‌نشینند روی شیشه پشت و شیشه‌های كناری سایه‌بان نصب كنید.

- حتما از عینك آفتابی با حفاظت 100 درصد در برابر پرتوهای UVA و UVB در حین رانندگی استفاده كنید. بعلاوه مراقب باشید كه لنزهای شبكیه چشم در برابر آسیب‌های خورشیدی بسیار حساس‌تر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha