سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد: درصورتیکه مردم در تعطیلات کریسمس پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند ممکن است جشن‌های کریسمس به سوگواری تبدیل شود.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره برگزاری مراسم کریسمس

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد: درصورتیکه مردم در تعطیلات کریسمس پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند ممکن است جشن‌های کریسمس به سوگواری تبدیل شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، "تدروس آدهانوم" دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: تعداد فوتی‌های کروناویروس رو به افزایش است و به همین دلیل ضرورت دارد افراد با دقت و احتیاط بیشتری نسبت به برنامه ریزی در مورد تعطیلات کریسمس اقدام کنند.

وی در یک کنفرانس خبری تاکید کرد: تعطیلات کریسمس فرصتی برای استراحت و برگزاری جشن است اما اگر نتوانیم اقدامات احتیاطی درست را در نظر بگیریم مراسم جشن به سرعت به سوگواری تبدیل می‌شود.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اینکه بسیاری از مردم دنیا طی هفته های آینده برای برگزاری جشن آماده می‌شوند، اظهار کرد: لازم است با دقت بیشتری برنامه ریزی شود. درصورتیکه در منطقه ای با میزان بالای انتقال ویروس زندگی می کنید ضرورت دارد برای حفظ امنیت خود و دیگران اقدامات احتیاطی لازم را در نظر بگیرید. این کار بهترین هدیه برای دیگران است.

وی تاکید کرد: طی شش هفته گذشته با افزایش ۶۰ درصدی مرگ و میر ناشی از این بیماری تنفسی در سراسر جهان مواجه بوده‌ایم.

هرچند به گفته "ماریا وان کرخوف" کارشناس سازمان جهانی بهداشت در برخی از قاره‌ها شاهد افزایش قابل توجهی از موارد فوتی‌های کرونا نسبت به نقاط دیگر هستیم.

به گزارش مدیکال اکسپرس، وی گفت: طی شش هفته گذشته موارد مرگ و میرها ناشی از بیماری کووید-۱۹ در منطقه اروپا به صورت هفتگی تقریبا ۱۰۰ درصد، در قاره آمریکا ۵۴ درصد و در آفریقا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha