سلامت نیوز : رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: در صورت تجهیز ایران به تجهیزات الكترونیكی و اپتیكی می‌توان از ورود پیش‌ساز مواد مخدر به افغانستان جلوگیری كنیم.

به گزارش فارس، حمیدرضا حسین‌آبادی در بازدید از مرزهای شرقی ایران به همراه معاون دبیر كل سازمان ملل متحد صبح امروز صورت گرفت اظهار داشت: با توجه به سفر فدوتف به ایران و ملاقات با مسئولان عالیرتبه كشور مقرر شد وی از اقدامات ایران در انسداد مرزهای شرقی كشور با حضور سفرا و دیپلمات‌ها در ایران صورت گیرد.

وی افزود: در این سفر ابتدا به خراسان جنوبی رفتیم و بیش از 120 كیلومتر از مرزهای شمال شرقی كشور را كه با كانال، سیم خاردار و خاكریز مسدود شده بود بازدید كردیم و گسترش نیروهای مرزبانی و پاسگاه‌های مرزی نیز مورد بازدید قرار گرفت.

حسین‌آبادی تصریح كرد: در منطقه زابل به دلیل نزدیكی روستاهای مرزی با افغانستان 45 كیلومتر دیوار بتونی و در مرز میرجاوه نیز 45 كیلومتر دیگر دیوار بتونی احداث كردیم.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: براساس انسداد مرزهای شرقی صورت گرفته مسیر ورود مواد مخدر به مسیر دیگری تغییر یافت و شیب ورود مواد مخدر به سمت سراوان تا دریا رفته است كه امیدواریم 800 كیلومتر مرز باقیمانده را بزودی مسدود كنیم.

حسین‌آبادی گفت: دلیل دعوت از آقای فدوتف این بود كه وی از فعالیت‌های كشورهای مختلف را در حوزه مبارزه با مواد مخدر بازدید كرد و می‌خواستیم كه فعالیت‌های ایران را مشاهده كنند.

وی گفت: از مهمترین مشكلات ما در مرزها ورود بسیار زیاد كانتینرها به كشور است كه براساس حقوق بین‌الملل كه كنترل كانتینرهای ترانزیتی را ممنوع می‌كند، ممكن است این كانتینرها حاوی مواد مخدر و پیش‌ساز باشد كه باید برای كنترل آنها فكر جدی كرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان كرد: برای كنترل این كانتینرها نیاز به تجهیزات الكترونیكی و اپتیكی داریم كه اگر مرز ویلك و میرجاوه به این تجهیزات مجهز شود می‌توانیم از ورود پیش‌ساز به افغانستان جلوگیری كنیم. همچنین می‌توانیم از ورود مواد مخدر به داخل كشور نیز جلوگیری كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha