چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 30448
سلامت نیوز : رئیس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت گفت: 21 درصد مردان و یك درصد زنان كشور روزانه سیگار می‌كشند و مصرف قلیان در كشور نیز به 2 برابر(26درصد) افزایش پیدا كرده و سیگار سالانه بیش از 5 هزار میلیارد تومان از سرمایه كشور را از بین می‌برد.

به گزارش فارس، كاظم ندافی امروز در هفتمین جلسه رسمی ستاد اجرای قانون جامع كنترل دخانیات افزود: 1.3 میلیارد نفر در دنیا سیگار می‌كشند كه 84 درصد آنها در كشورهای در حال توسعه است، سالانه 3.4 درصد به سیگاری‌های این كشورها اضافه می‌شود و در عوض از میزان سیگاری های كشورهای پیشرفته سالانه كم می‌شود.

وی گفت: در كشور ما 21 درصد مردان و یك درصد زنان 15 تا 64 سال سیگاری هستند و به طور میانگین 12.6 درصد مردم كشورمان سیگاری هستند در بین گروه سنی 13 تا 15 سال نیز درصد افراد سیگاری از 2 به 3 درصد افزایش یافته و مصرف قلیان نیز طی چند سال اخیر از 12.1 درصد به 26 درصد یعنی بیش از دو برابر افزایش یافته است.

رئیس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت تأكید كرد: سالانه 6 میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار در دنیا می‌میرند كه این میزان در كشور ما سالانه حدود 60 هزار نفر است، سیگارهای سالانه 1740 میلیارد تومان را مستقیماً با خرید و استعمال سیگار دود می‌كنند و 3 برابر این میزان نیز در كشور سالانه خرج درمان بیماریهای ناشی از مصرف و دود سیگار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha