یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 304489

عادت درست یا نادرست ماست که به تدریج بر حفظ یا از دست دادن سلامت تاثیر می‌گذارد. ما باید یاد بگیریم که چه کارهایی را بعد از بیدار شدن از خواب انجام دهیم و چه کارهایی را انجام ندهیم.در ادامه به تعدادی از عادت‌های اشتباه اشاره می کنیم :

بایدها و نبایدهای صبحگاهی

سلامت نیوز:عادت درست یا نادرست ماست که به تدریج بر حفظ یا از دست دادن سلامت تاثیر می‌گذارد.  ما باید یاد بگیریم که چه کارهایی را بعد از بیدار شدن از خواب انجام دهیم و چه کارهایی را انجام ندهیم.در ادامه به تعدادی از عادت‌های اشتباه اشاره می کنیم :

1- روشن کردن تلفن همراه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،بیشتر ما عادت داریم ، به محض این‌که صبح از خواب بیدار می‌شویم، به شبکه‌های اجتماعی سر بزنیم. غافل  از این که ذهن ما تحت تاثیر خبرهایی که در اول صبح دریافت کرده ایم قرار می‌گیرد. بنابراین بهتر است شب به هنگام خواب تلفن همراه را دور از خود نگه دارید.

2- تعویق انداختن زنگ ساعت

ما افرادی  را سراغ داریم که هنگام زنگ ساعت تلفن همراه، فوری آن را به حالت تعویق  درمی‌آورند تا بیشتر بخوابند و این کار را چندین بار تکرار می‌کنند.بدن بعد از بیدار شدن وارد مرحله جدیدی از خواب می‌شود و پس از چندین بار بیدار شدن و خوابیدن، احساس خستگی بیشتری خواهید کرد.  از زنگ  ساعت برای بیدار شدن  استفاده کنید.

3-  مرتب نکردن تختخواب

چارلز دوگ، نویسنده کتاب «قدرت عادت» (The Power of Habit) می‌گوید، بیدار شدن از خواب و مرتب کردن تختخواب هنگام صبح، عادتی است که شما را برای بقیه کار‌های روزمره‌تان آماده می‌کند و برای انجام کار‌ها انرژی و قدرت بیشتری  به دست خواهید آورد.

4- حمام آب گرم  صبحگاه

یمردم دوست دارند با آب گرم حمام کنند، اما کارشناسان می‌گویند، دوش آب گرم روشی عالی برای رفع خستگی هنگام عصر است اما هنگام صبح حمام آب گرم باعث آرامش و تنبلی بیش از حد می‌شود.

5- آماده شدن در در تاریکی

وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید و زیر نور شدید آماده می‌شوید و صبحانه می‌خورید، سیستم بیداری بدن تان کاملاً فعال می‌شود و برای فعالیت در دانشگاه یا دفتر کار، خود را از نظر روحی و جسمی چابک و آماده احساس می‌کنید.

6- انتخاب لباس و کفش اول صبح

بهتر است شب‌ها لباس‌تان را انتخاب کنید تا مجبور نباشید صبح‌ها ذهن خود را درگیر کنید و در طول روز توانایی تصمیم‌گیری خود را تحت تأثیر قرار دهید.

7- نوشیدن قهوه و چای تیره

صبح‌ها، بدن هورمونی به نام کورتیزول ترشح می‌کند. این هورمون به بدن نشاط و انرژی می‌دهد، اما چای تیره و قهوه که حاوی مقادیر زیادی کافئین است، باعث ایجاد اختلال در ترشح  کورتیزول می‌شود. اما کارهایی هم می توانید انجام دهید که صبح ها سرحال‌تر از رختخواب جدا شوید و انرژی بیشتری برای فعالیت روزانه داشته  باشید

1-  صبح بعد از بیدار شدن از خواب از رختخواب  جدا شوید. 

2-  اول صبح با اعضای خانواده یا همکارانتان دعوا نکنید و با آرامش رفتار کنید.

3- صبح را در سکوت نگذرانید ، موسیقی یا رادیو گوش کنید یا آواز بخوانید.

 4-  صبح به هیچ موضوع منفی فکر نکنید و حتما چند لقمه صبحانه در آرامش میل کنید. 

5-  ورزش سبک انجام دهید . چند قدم پیاده روی مناسب است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha