آرش عمادی با بیان اینکه ابتلا به کرونا ربطی به تغذیه ندارد، تاکید کرد: وقتی یک فرد ویتامین‌ها و ذخایر بدنش کامل باشد مصرف ویتامین تاثیر در مصونیت در برابر بیماری ندارد.

مصرف بیش از حد ویتامین تاثیری در مصونیت در برابر کرونا ندارد

سلامت نیوز:آرش عمادی با بیان اینکه ابتلا به کرونا ربطی به تغذیه ندارد، تاکید کرد: وقتی یک فرد ویتامین‌ها و ذخایر بدنش کامل باشد مصرف ویتامین تاثیر در مصونیت در برابر بیماری ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ طی روزهای اخیر روند ابتلا به کرونا در جامعه ما به دلیل رعایت پروتکل‌ها و اعمال محدودیت‌ها با شیب نزولی همراه است. حال این سوال مطرح است که می‌توان روند ابتلا به کرونا را در بین افراد کند کرد؟ یا در صورت ابتلا افراد به کرونای خفیف مبتلا شوند؟

آرش عمادی، پزشک عفونی به خبرنگار برنا گفت: تضمینی برای مصونیت در برابر ابتلا به کرونا نیست تا زمانی که واکسن این بیماری کشف و وارد بازار نشود نمی‌توان نسبت به مصونیت در برابر این بیماری امیدوار بود، چون این ویروس ارتقا پیدا کرده است.

این متخصص عفونی افزود:  اگر فردی کمبود ویتامین داشته باشد می‌تواند با مصرف ویتامین دی، سی، آهن، روی، زینک و ... مواد مغذی بدنش را تامین و در مهار بیماری تاثیر داشته باشد.

او با بیان اینکه ابتلا به کرونا به تغذیه ربطی ندارد، گفت: وقتی یک فردی از لحاظ ویتامین‌ها ذخایر بدنش کامل باشد مصرف ویتامین تاثیری در مصونیت  فرد در برابر ابتلا به این بیماری ندارد.


 عمادی ادامه داد: ویتامین‌های دی، سی، ایی، روی، زینک و ... در ارتقای سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار است. مصرف بیش از حد این ویتامین‌ها تاثیری در مصونیت فرد در برابر ابتلا به کرونا ندارد. به عبارت دیگر وقتی فرد کمبود ویتامین دارد مصرف آن می‌تواند در ارتقای سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار باشد، چون در شهرها افراد کمتر در معرض آفتاب قرار می‌گیرند.

او با بیان اینکه کمبود ویتامین دی در بین شهرنشینان مشهود است، تاکید کرد: به همین دلیل به مبتلایان به کرونا ویتامین دی تجویز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha