چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 30458

ازدواج برای سلامت شما خوب است. این گفته یکی از ریش‌سفیدان فامیل نیست تا شما را ترغیب به ازدواج کند بلکه تحقیقات انجام گرفته ثابت کرده‌اند که ازدواج برای سلامتی شما خوب است مخصوصا اگر مرد باشید.

سلامت نیوز : ازدواج برای سلامت شما خوب است. این گفته یکی از ریش‌سفیدان فامیل نیست تا شما را ترغیب به ازدواج کند بلکه تحقیقات انجام گرفته ثابت کرده‌اند که ازدواج برای سلامتی شما خوب است مخصوصا اگر مرد باشید.

به گزارش سینانیوز مردان متاهل به علت تمایل به زندگی طولانی‌تر نسبت به مجرد‌ها از طول عمر بیشتری بهره می‌برند. آن‌ها به طور منظم به پزشک مراجعه می‌کنند و کمتر در معرض خطر ناشی از حمله مغزی یا قلبی قرار می‌گیرند.
بر اساس یک تحقیق منتشر شده در مجله انجمن پزشکی کانادا مشخص شده است که مردان متاهل در صورت دچار شدن به درد قفسه سینه، قبل از بروز حملهٔ قلبی به بیمارستان مراجعه می‌کنند.
دکتر کلر آزما، محقق موسسهٔ بالینی ارزیابی در سازمان غیر انتفاعی مطالعات مراقبت‌های بهداشتی تورنتو در این خصوص گفت: «یکی از دلایل این امر این است که زنان به طور سنتی تمایل دارند تا در یک رابطه زناشویی نقش یک پرستار را به عهده بگیرند و اصرار دارند تا همسرانشان به طور مداوم به دنبال مراقبت‌ها پزشکی خود باشند.»
وی در ادامه افزود: «نقش مراقبتی یک زن در رابطه زناشویی‌اش چنان گسترده است که حتی ممکن است برای تاثیر بهتر درمان حمله قلبی شوهرش تمام وقت حضور فیزیکی داشته باشد.»
همچنین دکتر جنسین کیکولد گلاسر، استاد روانشناسی دانشکده مطالعات رفتاردرمانی ایالت اوهایوی آمریکا در این زمینه اظهار داشت: «مردان اغلب علائم فیزیکی
 بیماری‌هایشان را نادیده می‌گیرند.»
وی با اشاره به مطالعات انجام گرفته در زمینه فواید ازدواج تاکید کرد: «مردان اغلب تمایل دارند احتمال ابتلا به حملات قلبی و مغزی را رد کنند به همین خاطر اصرار همسران آن‌ها باعث جدی گرفتن این علائم می‌شود.»
مطالعه دکتر آزما و همکارانش شامل بررسی، تجزیه و تحلیل پرونده ۴۴۰۳ بیمار در اونتاریو بوده که پس از تجربه درد قفسه سینه در بیمارستان بستری شده‌اند. اکثر مردان و زنان این گروه دارای میانگین سنی ۶۷ سال بوده‌اند و ظرف حداکثر ۶ ساعت پس از بروز اولین علائم به بیمارستان منتقل شده بودند.
به طور خاص سه چهارم از مردان متاهل به بیمارستان منتقل می‌شوند در صورتی که این نسبت در مردان مجرد ۶۸%، در مطلقه‌ها ۶۹% و در مردان بیوه ۱۷% است. از این رو مردان متاهل ۳۰ دقیقه زود‌تر از همتایان مجرد خود به بیمارستان منتقل می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha