سلامت نیوز : الصاق تصاویر بهداشتی که به تازگی توسط نهاد ریاست جمهوری تصویب شده است بر روی تمامی پاکت های سیگار، ضروری و بسیار تاثیر گذار است.
مشاور و مدیرکل برنامه ریزی دستگاههای اجرایی ستاد مبارزه با قاچاق کالا در هفتمین جلسه ستاد کشوری کنترل دخانیات گفت: در سال 88 دستورالعملی با عنوان پیشگیری از مصرف مواد دخانی تصویب و به تمامی استان ها ابلاغ شد و در حال حاضر در سطح کشور واحدهای مبارزه با قاچاق کالا برقرار شده و هدف اصلی اش پیشگیری از مصرف مواد دخانی است.
نادعلی سلطانی ادامه داد: هر پاکت سیگاری که تصویر بهداشتی نداشته باشد سیگار قاچاق است و در سال 90 سعی داریم تا میزان مصرف سیگار قاچاق را در جامعه کاهش دهیم و افراد سیگاری باید بدانند که حتما سیگارهای دارای هلوگرام و تصویر بهداشتی خریداری کنند.
وی از تشدید کیفی روند مبارزه با قاچاق کالا خبر داد و گفت:  جمع آوری سیگارهای قاچاق و فاقد هلوگرام از سال 89 آغاز شده است ولی تنها در سطح عرضه بوده است و باید در سال جدید این طرح را تا سطح مصرف دنبال کنیم.
مشاور و مدیرکل برنامه ریزی دستگاههای اجرایی ستاد مبارزه با قاچاق کالا خاطر نشان کرد: سیگارهایی که با برند اصل وارد کشور می شوند معمولا بعد از جمع آوری به بازارهای خارجی فروخته می شوند ولی سیگارهای قلابی در صورت کشف امحاء می شوند.
سلطانی برخورد با دکه های مطبوعاتی را در کاهش میزان مصرف سیگار موثر عنوان کرد و ادامه داد: این دکه ها باید بیشتر به کارهای فرهنگی مشغول باشند و به جای فروش سیگار محصولات فرهنگی در اختیار مردم قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha