تیم دیابت سانوفی ایران با توجه به اهمیت ارتقای دانش متخصصین حوزه سلامت هر ساله برنامه جامعی با نام iDare برگزار می‌نماید تا آخرین دستاوردهای علمی در حوزه دیابت را در اختیار علاقمندان قرار دهد. امسال پنجمین سری این رویداد در تاریخ 20 و 21 آذر ماه به صورت کاملا مجازی و با حضور اساتید برجسته ایرانی و دو استاد بین المللی از کشور آلمان و اسلوانی برگزار گردید.

پنجمین رویداد سالیانه شرکت سانوفی iDare

سلامت نیوز:تیم دیابت سانوفی ایران  با توجه به اهمیت ارتقای دانش متخصصین حوزه سلامت هر ساله برنامه جامعی با نام iDare برگزار می‌نماید تا آخرین دستاوردهای علمی در حوزه دیابت را در اختیار علاقمندان قرار دهد. امسال پنجمین سری این رویداد در تاریخ 20 و 21 آذر ماه به صورت کاملا مجازی و با حضور اساتید برجسته ایرانی و دو استاد بین المللی  از کشور آلمان و اسلوانی برگزار گردید.


در روز اول این برنامه اهمیت تکنولوژی در درمان دیابت مورد بررسی قرار گرفت چرا که با سرعت گرفتن زندگی دیجیتال و تاثیرات آن بر جنبه‌های گوناگون زندگی بیماران، درمان دیابت بر اساس تکنولوژی روز دنیا اهمیت بیشتری دارد.

در این خصوص ابتدا دکتر جاهد، نقش و اهمیت تله مدیسین (درمان از راه دور) در مدیریت دیابت را مطرح نمودند. سپس دکتر بتلینو (Dr. Tadej Battelino) از کشور اسلوانی پارادوکس فناوری و علت دست نیافتن به اهداف درمانی در بیماران دیابتی را مورد بررسی قرار دادند. در ادامه دکتر خمسه تکامل تدریجی تکنولوژی در مسیر انسولین درمانی را عنوان کردند.

برنامه‌های روز دوم رویداد سالیانه شرکت سانوفی iDare

محور اصلی روز دوم iDare، مبحث مهم و جدید Time in Range بود چرا که با معرفی این شاخص امید است نوسانات قند خون بیماران بهتر مورد بررسی قرار گیرد و موفقیت درمان بهبود یابد. در این خصوص ابتدا دکتر حسین پناه از اهمیت نوسانات قند خون در کنترل دیابت گفتند و در ادامه دکتر فرست (Dr. Thomas Forst) از کشور آلمان نوسانات قند خون در درمان‌های نوین تزریقی دیابت را مورد بررسی قرار دادند.

در آخر شاهد مناظره جذابی بین دکتر استقامتی و دکتر ملک بودیم که در این مناظره تجویز انسولین و GLP1RA به صورت جداگانه با تجویز ترکیب دارویی این دو در یک قلم مورد مقایسه قرار گرفت.

در خلال برنامه، ویدیو‌هایی در زمینه کمپین " دیابت – نوع- تو" با شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشته شد. درکمپین دیابت نوع توکه خالق آن شرکت سانوفی است، اهمیت شخصی‌سازی در درمان دیابت پررنگ گردیده است. کمپین «دیابت نوع تو» تلاش می‌نماید تا با تکیه بر محوریت فرد مبتلا به دیابت در مدیریت قند خون، انگیزه لازم جهت ایجاد تغییر در رفتار و عادات زندگی در افراد دیابتی را بهبود بخشد.


همچنین با توجه به شعارIDF  برای سال جاری که اهمیت تجهیز پرستاران با آموزش صحیح است، در خلال برنامه با پخش ویدیویی، بر روی نقش اموزش پرستاران تاکید گردید چرا که با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا به دیابت و اهمیت توانمند‌سازی این بیماران در خود مراقبتی، آموزش پرستاران به عنوان اولین و یکی از مهم‌ترین اعضای کادر درمانی که با این بیماران در تعامل هستند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در برنامه iDare امسال تاکید گردید که  پرستاران با دریافت خدمات اموزشی می‌توانند بیماران را در بهبود کیفیت خود مراقبتی و کاهش عوارض بیماری یاری نمایند.


در این رویداد بیش از 800 نفر از متخصصین در گروه های مختلف پزشکی از جمله متخصصین غدد، متخصصین داخلی و دیابتولوژیست‌ها از سراسر ایران به صورت مجازی شرکت نمودند تا به آخرین دستاوردهای علمی مطابق با استاندارد های جهانی دست یابند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha