چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 304671

اولین چروک‌هایی که در صورت ما نمود پیدا می‌کند خطوط پنجه کلاغی یا چروک‌های اطراف چشم است. این چروک‌ها به ویژه برای خانم‌ها ناخوشایند است و زیبایی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

درمان خانگی و پیشگیری از خطوط پنجه کلاغی

سلامت نیوز:اولین چروک‌هایی که در صورت ما نمود پیدا می‌کند خطوط پنجه کلاغی یا چروک‌های اطراف چشم است. این چروک‌ها به ویژه برای خانم‌ها ناخوشایند است و زیبایی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از ایجاد این چروک‌ها پیشگیری کرد یا آن‌ها را به تعویق انداخت یا این که آنها را رفع کرد. در این مطلب به معرفی  این راهکارها می‌پردازیم.

چه عواملی باعث ایجاد خطوط پنجه کلاغی می‌شود؟

به طور کلی این خطوط با تغییر حالت صورت به طور موقت دیده می‌شود اما با افزایش سن خطوط پنجه کلاغی دایمی و عمیق‌تر می‌شود.قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب داغ، خشکی پوست و اخم زیاد می‌تواند روند ایجاد خطوط پنجه کلاغی را تسریع کند.برای رفع خطوط پنجه کلاغی لازم نیست حتما به پزشک مراجعه کنید. راهکارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید  آن ها را در منزل انجام دهید.

پیشگیری از خطوط پنجه کلاغی با زندگی سالم

به اندازه کافی آب بنوشید تا پوست‌تان خشک نشود.خشکی پوست، صورت‌تان را زودتر چروک می‌کند. استعمال دخانیات باعث پیری زودرس و چین و چروک عمیق‌تر پوست می‌شود. از استعمال دخانیات خودداری کنید و به هیچ وجه نزدیک افرادی که سیگار یا قلیان می‌کشند یا دخانیات مصرف می‌کنند ننشینید. دود دخانیات برای شما به اندازه مصرف کننده آن و حتی گاهی بیشتر  خطر دارد.

 استفاده از مواد غذایی حاوی ویتامین E

 ویتامین E یک ویتامین ضروری برای حفظ شادابی و جوانی پوست است. برای مراقبت از پوست خود حتما مواد غذایی حاوی ویتامین E را در وعده غذایی خود بگنجانید. از جمله این مواد غذایی می‌توان به تخم مرغ، بادام، انبه، گوجه فرنگی، فندق، پسته، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو، زیتون و مارچوبه اشاره کرد.

 استفاده از قرص ویتامین E

اگر دچار کمبود ویتامین E هستید می‌توانید تحت نظر پزشک، از قرص ویتامین E استفاده کنید. 

استفاده از روغن ویتامین E

هر شب با روغن ویتامین E ناحیه اطراف چشم را ماساژ دهید. می‌توانید روغن ویتامین E را با قرص ویتامین E یا با روغن های دیگر مثل بادام و زیتون ترکیب کنید و دور چشم خود را با آن ماساژ دهید. 

پیشگیری از خطوط پنجه کلاغی یا کاهش آن‌ها با استفاده از کرم

کرم‌های مرطوب کننده با حفظ  رطوبت پوست اطراف چشم،  به پوست اجازه چروک شدن نمی‌دهد. کرم های مرطوب کننده مخصوص دور چشم هم وجود دارد که همین کار را به طور ویژه‌تر برای اطراف چشم انجام می دهد. در واقع کرم‌ها با حفظ رطوبت پوست، برای پیشگیری از چروک شدن کاربرد دارد اما برای درمان خطوط پنجه کلاغی مناسب نیست.

 شیر

اگر از طعم شیر خوش‌تان نمی‌آید، می‌توانید تکه‌ای پنبه را به شیر آغشته کنید و روی خطوط پنجه کلاغی بمالید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و پس از آن صورت خود را با آب سرد بشویید. برای دریافت نتیجه بهتر، می‌توانید کمی روغن بادام به شیر اضافه و ترکیب به دست آمده را به پنبه آغشته کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی خطوط پنجه کلاغی قرار دهید. سپس با آب سرد بشویید.این کار را حداقل یک بار در روز انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید. 

خیار

برای رفع خطوط پنجه کلاغی، خیار را به شکل پوره درآوردید و روی خطوط قرار دهید. البته پیشنهاد می‌کنیم به دلیل خواص این ماده مفید، پوره خیار را روی دیگر بخش‌های صورت خود نیز بگذارید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. آن‌گاه صورت خود را با آب سرد بشویید.

 رفع چین و چروک اطراف چشم با استفاده از ماسک‌های خانگی 

ماسک روغن زیتون و سفیده تخم مرغمقداری روغن زیتون را با یک سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و به آرامی روی ناحیه اطراف چشم بمالید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و در نهایت با آب ولرم بشویید. هفته‌ای دو یا سه بار می‌توانید از این ماسک استفاده کنید.

  ماسک سیب زمینی ماسک سیب زمینی هم یکی از ماسک‌های رایج برای رفع چین و چروک است. سیب زمینی را رنده کنید و روی پوست اطراف چشم بمالید. چشم‌ها را ببندید و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را بشویید. می‌توانید سیب زمینی را با عسل هم مخلوط کنید.در تهیه این مطلب از سایت«cuteskin» کمک گرفته شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha