چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 304704

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با اشاره به دلایل آلودگی هوای تهران گفت:کد تخلف معاینه فنی به همه دوربین های مبادی ورودی و خروجی شهر تهران اختصاص نیافته است و رفع این مشکل برای مقابله با آلودگی حائز اهمیت است.

دلایل آلودگی هوا در شرایط کرونا چیست؟

سلامت نیوز:  مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با اشاره به دلایل آلودگی هوای تهران گفت:کد تخلف معاینه فنی به همه دوربین های مبادی ورودی و خروجی شهر تهران اختصاص نیافته است و رفع این مشکل برای مقابله با آلودگی حائز اهمیت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران درباره راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در تهران اظهار داشت: امسال به دلیل شرایط کرونا استفاده از خودروهای تک‌سرنشین افزایش یافته است همچنین میزان استفاده از تاکسی‌های اینترنتی که آمار آنها حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار مورد در تهران است نیز بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه معضل آلودگی هوا مسأله چندبعدی است و عوامل مختلف در بروز آن دخالت دارد گفت: شرایط جوی، وزش باد و باران، کارخانه‌های آلاینده، خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا از جمله عوامل ایجاد کننده آلودگی در هوای تهران است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با اشاره به اینکه به دلیل شرایط کرونا میزان استفاده از اتوبوس و مترو و به طور کلی حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کرده و کرونا بسیاری را ملزم به استفاده از خودروهای شخصی کرده است، گفت: راهکارهایی جهت مقابله با آلودگی هوا می‌تواند اجرایی شود و پیشنهاداتی در این زمینه در نظر گرفته شده که به طور مثال الزامی شدن معاینه فنی برتر جهت تردد در طرح کاهش از جمله مواردی است که باید اجرایی شود.

مقدم گفت: قانونی شدن الزام دار بودن معاینه فنی برتر جهت تردد در طرح کاهش آلودگی هوا در صورتی که توسط شورای عالی ترافیک تصویب شود اجرا خواهد شد.

وی بیان داشت: همچنین تکمیل اجرای فاز یک و دو طرح کاهش آلودگی هوا و تصویب آئین‌نامه ذیل ماده ۸ قانون هوای پاک برای مشخص شدن سن فرسودگی وسایل نقلیه در این راستا بسیار حائز اهمیت است و در صورتی که سن فرسودگی نیز مشخص شود فاز سوم طرح کاهش آلودگی هوا نیز قابلیت اجرایی خواهد داشت.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران گفت: کد تخلف معاینه فنی به همه دوربین های مبادی ورودی و خروجی شهر تهران اختصاص نیافته و تکمیل نیست و به دلایلی این موضوع مشخص نشده که جهت مقابله با آلودگی هوا توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha