چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 30473

چه كسانی مناسب عمل پیوند مو هستند؟ چگونه بفهمیم آیا كاندیدای مناسبی برای پیوند مو هستیم یا نه؟ واقعیت این است كه در جلسه مشاوره قبل از عمل پیوند مو خصوصیات و پارامترهای خاصی در هر شخص بررسی می‌شود تا مشخص شود آیا كاندیدای خوبی برای جراحی هستند یا نه.

سلامت نیوز : چه كسانی مناسب عمل پیوند مو هستند؟ چگونه بفهمیم آیا كاندیدای مناسبی برای پیوند مو هستیم یا نه؟ واقعیت این است كه در جلسه مشاوره قبل از عمل پیوند مو خصوصیات و پارامترهای خاصی در هر شخص بررسی می‌شود تا مشخص شود آیا كاندیدای خوبی برای جراحی هستند یا نه.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق تعدادی از مهم‌ترین نكات قابل بررسی در متن زیر عنوان شده و كمك می‌كند تا شما بتوانید تا حدودی خود را به عنوان یك كاندیدای این جراحی ارزیابی كنید.

سن: افراد 18 تا 25 سال كاندیدای مناسبی برای جراحی نیستند زیرا با بررسی میزان ریزش موی فعلی آنها پیش‌بینی گسترش یافتن طاسی در آینده امكان‌پذیر نیست.
اگر در یك فرد جوان با موی كم پشت ناحیه پیشانی با یك جلسه پیوند مو بنا به درخواست خود فرد یك خط رویش موی جدید كه پرتر و پایین‌تر از خط طبیعی است، ایجاد شود، این عمل بسیار فرد را راضی می‌كند ولی این رضایت موقتی خواهد بود زیرا بعدا با پیشرفت طبیعی ریزش مو در پشت این خط جدید میزان طاسی او تا حدی گسترش می‌یابد كه موهای باقیمانده در پشت سر به حدی نیست كه بتواند پوشش قابل قبولی را تا خط رویش جدید موی او ایجاد كند.

 این افراد بهتر است از داروی فیناستراید و محلول موضعی مینوكسیدیل استفاده كنند. البته در موارد نادر جوانان 23 یا 24 سال با توجه به میزان ریزش مویشان می‌توانند كاندید ای خوبی برای عمل باشند. در مورد پیوند موی خانم‌ها مساله سن مطرح نیست.

وضعیت سلامت:
به منظور بررسی وضعیت سلامت فرد گرفتن شرح حال كامل و انجام آزمایشات لازم ضروری است بیماران دیابتی و فشار خون بالا قبل از عمل باید بیماری آنها كنترل شده باشد. بیماری‌های عفونی و مشكلات پوستی قبل از عمل باید درمان شوند.

كیفیت و كمیت موها در ناحیه‌دهنده مو:كسانی كاندیدای خوب برای پیوند مو هستند كه در ناحیه پشت سرشان تراكم بالایی ازفولیكول‌های مو داشته باشند. تراكم به معنی تعداد موها در واحد سطح است. اگر تراكم بالا باشد، موهای قابل دسترس برای كاشت در ناحیه جلوی سر بیشتر است. موهای ضخیم و مجعد ظاهر پر‌تری ایجاد می‌كنند. افرادی كه تراكم خوبی ندارند، نتیجه عمل كاملا رضایت بخش نیست.

میزان شلی پوست سر:
میزان شلی پوست مشخص می‌كند تا چه میزان از پوست پشت سر می‌توان برداشت تا با حداقل كشش بتوان بخیه زد واحتمال اسكار (جای زخم) بخیه كاهش یابد. مسلما پوست‌های شل‌تر میزان مجاز برداشت پوست بیشتر از پوست سفت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha