چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 30478
سلامت نیوز : همه ما یا حداقل اكثریت ما بد می‌نشینیم، بد راه می‌رویم و بد می‌خوابیم. این حالت‌های بد بدن در دراز مدت مشكلات زیادی را برای ما ایجاد می‌كند و به همین دلیل است كه باید كاملا مراقب وضعیت و حالت بدن‌تان باشید. اینها توصیه‌هایی برای شماست:

صاف بنشینید
اگر پشت میز كار می‌كنید، به صندلی تكیه دهید، كف دو پای خود را روی زمین بگذارید، طوری‌كه زانوها در امتداد باسن قرار بگیرند. سرتان باید قائم باشد و چشم‌هایتان كمی به سمت پایین متمركز شود، به این معنا كه صفحه مانیتور خیلی بالا یا پایین‌تر قرار نگیرد.

در مورد كفش‌های خود تجدید‌نظر كنید
درست است كه كفش پاشنه بلند خیلی زیباست اما بلایی كه سر شما می‌آورد، اصلا خوشایند نیست. همین‌طور كفش‌های عروسكی و صندل‌هایی كه به ایستادگی و بلند شدن شما از سطح زمین كمكی نمی‌كنند.
كفش‌های جدیدی هم در بازار وجود دارد كه شما را مجبور می‌كند راست‌تر بایستید و برخی فیزیوتراپ‌ها و ارتوپدها نگرانی‌هایی را در مورد استفاده طولانی مدت از این كفش‌ها و تاثیرات آنها روی مفاصل و رباط‌ها ابراز كرده‌اند. بهترین كفش برای استفاده روزمره كفش‌هایی هستند كه كمی لژ داشته باشند، جلویشان پهن باشد و قوس كف پا را پر كنند.

كلاس‌های ورزشی را فراموش نكنید
انجام ورزش‌هایی مثل یوگا و تای.چی به طور حتم به بهتر شدن حالت نشستن و ایستادن ما كمك می‌كند. هر كدام از این ورزش‌ها به خودی خود برای شما منفعت دارند. می‌توانید هر دو را امتحان كنید و ببینید كدام یك برای شما بهتر است.
اگر فكر می‌كنید به كمك بیشتری نیاز دارید از مشاوره متخصص طب ورزشی یا فیزیوتراپی كه متخصص است، بهره بگیرید. در عین حال به تبلیغات مربوط به كمربندها، باندها و قوزبند‌ها در رسانه‌ها توجهی نكنید زیرا این محصولات ماهیچه‌هایی را كه لازم است تحرك داشته باشند، ثابت و بی‌حركت نگه می‌دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha