شایعه استفاده از وایتكس برای از بین بردن میكروب‌های شیر، باعث شده که خیلی از مصرف‌كنندگان این محصول از مصرف ان خودداری کنند.

شیر ها وایتکس ندارند ، با خیال راحت شیر مصرف کنید

سلامت نیوز: شایعه استفاده از وایتكس برای از بین بردن میكروب‌های شیر، باعث شده که خیلی از مصرف‌كنندگان این محصول از مصرف ان خودداری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، شایعه استفاده از وایتكس برای از بین بردن میكروب‌های شیر، باعث شده که خیلی از مصرف‌كنندگان  این محصول از مصرف ان خودداری کنند. اما طبق گفته های  مهندس كامیار عطایی، كارشناس ارشد صنایع غذایی و مدیرتولید سابق یكی از كارخانه‌های لبنی ، چنین اتفاقی در كارخانه‌های معتبر لبنی نمی‌افتد و احتمال اضافه كردن این مواد خطرساز به شیر، در این كارخانه‌ها نزدیك به صفر است.  او عنوان می کند اگر فرض كنیم كه چنین تقلبی انجام می‌شود، باید بپذیریم كه این اتفاق تنها می‌تواند در مرحله ورود شیر به كارخانه و از سوی دامدارها صورت بگیرد؛ اما از آنجایی كه كارخانه‌های بزرگ به آزمایشگاه‌های دقیقی هم مجهز هستند، شیری كه وارد كارخانه می‌شود، قبل از قرار گرفتن در خط تولید، از لحاظ اسیدیته و پی اچ یا وجود چنین تركیب‌هایی كنترل می‌شود و در صورتی كه مشكلی در شیر مشاهده شود، قبل از قرار گرفتن در چرخه تولید پس فرستاده می‌شود.

 طبق گفته کارشناسان این  حوزه لبنیات هیچ وجه ضرورتی برای افزودن وایتکس در شیر وجود ندارد و اگر این ماده را به عنوان اثر ضد میکروبی بدانیم، وقتی دامداری های مجهز به امکانات هستند و شیر را بعد از دوشیدن سرد می کنند، کیفیت آن در حد اعلا حفظ می شود، هیچ دلیلی برای اضافه کردن وایتکس به شیر وجود ندارد و این مسئله دروغی از روی ناآگاهی بوده و صحت ندارد. در ضمن  اگر وایتکس به شیر اضافه شود، بوی وایتکس یا کلر در شیر مشخص می شود و این شیر توسط مصرف کننده قابل تشخیص است

بنابراین با خیال راحت شیر مصرف کنید تا سلامتی  خود را تضمین کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha