سلامت نیوز :رئیس مركز تحقیقات نفرولوژی دانشگاه علوم پزشكی تهران با تاكید بر این كه عفونت‌های ادراری باید به هنگام بارداری جدی گرفته شود، گفت: عفونت‌های ادراری در زمان حاملگی هم باعث افزایش احتمال سقط جنین می‌شود و هم ممكن است سلامت مادر را تهدید كند بنابراین در صورت ابتلا به این بیماری باید به سرعت برای درمان آن اقدام كرد.


به گزارش ایسنا، دكتر محبوب لسان پزشكی در حاشیه كنگره عفونت‌ها در بیماران كلیوی كه امروز (29 تیر ماه) در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار كرد:‌ عفونت‌های ادراری از شایع‌ترین عفونت‌ها هستند و مردان مسن نیز ممكن است به آن مبتلا شوند. این بیماری نه تنها باعث بروز عواملی مانند سوزش ادرار می‌شود بلكه ممكن است عوارضی مانند نارسایی كلیه را برای بیمار به همراه داشته باشد بنابراین تشخیص و پیشگیری و درمان عفونت‌های ادراری از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس بخش نفرولوژی بیمارستان امام خمینی (ره) با اشاره به بیماری ریفلاكس ادرار از مثانه به حالب اظهار كرد:‌ این بیماری زمینه‌ساز ابتلا به عفونت‌های ادراری در سنین كودكی می‌شود. اگر این مشكل به موقع درمان نشود ممكن است باعث ابتلا به بیماریهای دیگر در دوره‌های بعدی زندگی شود.

لسان پزشكی در پایان با اشاره به ابتلا به عفونت در بیماران دیالیزی و پیوندی گفت: ابتلا به عفونت‌های ویروسی مانند CMV و BK هم خطر مرگ ومیر و هم خطر نارسایی كلیه را در این بیماران افزایش می‌دهد بنابراین پیشگیری و درمان عفونت‌های ویروسی از اهمیت زیادی برخوردار است و موجب كاهش مرگ ومیر آنان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha