سلامت نیوز :استاد دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله اعظم(عج) و نفرولوژیست گفت: در زمان حاضر 9 دهم درصد از بیماران دیالیزی در كشور به بیماری نوع هپاتیت بی (B )مبتلا می شوند كه این آمار در دهه گذشته بیش از سه درصد بوده است.
 
به گزارش ایرنا، بهزاد عین اللهی در حاشیه همایش عفونت در بیماران كلیوی در جمع خبرنگاران به كاهش چشمگیر ابن بیماری اشاره كرد و افزود: واكسیناسیون بیماران دیالیزی از مهم ترین عوامل كاهش ابتلای این بیماران به بیماری هپاتیت B - نوعی بیماری عفونی - است.
وی اظهار داشت: همچنین جداسازی دستگاه های دیالیز برای بیماران هپاتیت بی B از سایر بیماران، از دیگر عوامل كاهش ابتلا به هپاتیت بی B به شمار می رود؛ بیماران معمولی نباید با همان دستگاه مبتلایان هپاتیت بی B، دیالیز شوند.
این نفرولوژیست تاكید كرد، علاوه بر ایزوله كردن دستگاه های دیالیز بیماران هپاتیتی، استفاده از دست كش نیز موجب كاهش سرایت بیماری هپاتیت بی شده است.
عین اللهی با اشاره به اینكه یكی از دلایل سرایت هپاتیت بی، تزریق خون است، گفت: همچنین میزان تزریق خون با ساخت یك داروی هایتك در داخل كشور به نام اریترومایتین كاهش یافته است.
دبیر همایش عفونت در بیماران كلیوی نیز گفت: عفونت ادراری شایع ترین عفونت در پیوندهای كلیه به شمار می رود.
منصور گتمیری افزود:‌ محیط اورمیك، سو تغذیه و دیابت از جمله عواملی به شمار می رود كه شرایط را برای ابتلا به عفونت های ادراری مهیا می سازد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، همایش سه روزه عفونت در بیماران كلیوی صبح امروز - چهارشنبه - با حضور متخصصان كلیه در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران آغاز به كار كرد و تا 31 تیرماه جاری ادامه دارد.
50 مقاله در این همایش به صورت سخنرانی ارایه می شود. همچنین مقاله های این همایش در كتابی منتشر شده است.
عفونت های معمول سیستم ادراری و عفونت در بیماران دیالیزی و پیوندی از محورهای این همایش بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha