یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 304867

عرق ریختن در لباس های چند لایه فضایی و دویدن از این اتاق به آن اتاق و از سر این تخت به آن تخت، کار روز و شب شان است و نه یکی و دو تا بلکه به 8 بیمار بدحال در یک چند لحظه رسیدگی می کنند.

کارد به استخوان پرستاران رسیده است؟

سلامت نیوز: عرق ریختن در لباس های چند لایه فضایی و دویدن از این اتاق به آن اتاق و از سر این تخت به آن تخت، کار روز و شب شان است و نه یکی و دو تا بلکه به 8 بیمار بدحال در یک چند لحظه رسیدگی می کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، زمانی که بیماری نفس‌های آخرش را می‌کشد، بخش حال و هوای سنگینی به خود می‌گیرد. تلاش های نفس گیر تا نفس مریض از شماره نیفتد و تولدی دیگر رقم بخورد.

بیشترشان شرکتی‌اند، حتی با این همه مشکلات و مشکل مضاعف کرونا، استخدام رسمی نیز نیستند، از آنان که مشکلاتشان را می‌پرسی انگار حتی برای بیان مشکلات خود نیز وقتی ندارند، چرا که سلامتی بیمار در اولویت یک زندگیشان است، حتی جلوتر از خانواده.

اینجا در بخش کرونا انگار تمام مشکلات رنگ می‌بازند و از نگرانی برای مبتلا شدن خودشان خبری نیست و تمام ذهن‌ها تنها یک هدف را دنبال می‌کنند و آن سلامتی بیمار است.


مشکلاتی که به استخوان می‌رسد

حسامی، از پرستاران اورژانس یکی از بیمارستان‌های بیرجند گفت: پرستاری هنر نقاشی لبخند بر بوم دردهاست؛ پرستاری شغل نیست هنر است؛ هنری که تک تک هنرمندان این رشته با عشق و تعهد و وفاداری و سوگند زینب گونه‌ای که یاد کرده‌اند درپی التیام تنهای رنجور بیماران خود هستند و این رسالت بزرگ تنها با عشق و خلوص نیت و علاقه به حرفه میسر می‌شود.

وی افزود: با وجود بیماری کرونا و بیشتر شدن سختی کار پرستاری مشکلات این قشر زحمتکش بیشتر از همیشه استخوانی است در گلویشان چراکه سختی کار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سخت است.

این پرستار از عدم پرداخت به وقع معوقات پرستاری گلایه کرد و گفت: عدم تناسب وناهمگونی پرداخت با سختی کار خصوصا طی یک سال اخیر که واقعا چه از نظر روحی و چه جسمی تمامی کادر درمان را تحت فشار مضاعف قرار داد از دیگر معضلات است.

حسامی ادامه داد: عدم تعیین تکلیف تعداد زیادی از همکاران شرکتی که باعث ناامیدی و دلسردی شده است، از دیگر معضلات است؛ کار طاقت فرسای پرستاری در زمانی که بسیاری از مشاغل به علت کرونا تعطیل و یا دورکاری را تجربه کرده‌اند اما پرستاران خط مقدم مبارزه و درگیری با بیماری بوده‌اند و حتی چندین شهید نیز تقدیم کرده‌اند مشکلات کار را بیشتر کرده است.

وی با بیان اینکه آن چنان که باید و شاید کسی به درد ودل این قشر زحمتکش گوش نکرد، افزود: امید است با یاری و مساعدت مسئولین تمام این مشکلات حل و باعث دلگرمی وامیدواری همه همکاران و کادر درمان شود که توصیه من به تمام هم استانی‌ها رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری یلدا به دوراز هم است تا باکمک هم بتوانیم دوباره به روال عادی برگردیم.

کارانه‌ای که به موقع پرداخت نمی‌شود

یکی دیگر از پرستان نیز به ایسنا گفت: مشکلات پرستاری زیاد است که از آن جمله می‌توان عدم پرداخت به موقع اضافه کار و کارانه پرسنل و ندادن مرخصی کرونا به پرسنل در بیرجند است. از وقتی که کرونا شیوع پیدا کرده است، هیچ پاداشی برای پرسنل به جز پرداخت مبلغی ناچیز برای پرستاران در نظر نگرفتند.

این پرستار بیان کرد: در مورد کرونا از همه هم وطنان خواهشمندیم تا جایی که امکانش وجود دارد در خانه بمانند و از دور همی‌های غیر ضرور بپرهیزند و اگر به فکر خود نیستند کمی به فکر کادر درمان باشند و به ما رحم کنند چراکه واقعا از نظر روحی و جسمی خسته شده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha