سلامت نیوز :یك كارشناس تغذیه عنوان كرد: مصرف به اندازه روغن زیتون، فواید زیادی از جمله سلامت قلب و عروق را به همراه دارد.

یوسف نقیایی در گفت‌وگو با ایسنا  گفت: روغن زیتون یکی از روغن‌های بسیار مناسب به شمار می رود که مصرف آن از دیرباز در سلامت مخصوصا بیماری‌های قلبی عروقی مفید و مورد توجه بوده است چرا که حاوی انواع اسیدهای چرب، اسیدهای چرب غیراشباع، امگا 9 و امگا 6 است. همچنین موجب کاهش کلسترول بد خون می‌شود.

وی افزود: اسیدهای چرب غیراشباع در پیشگیری از بیماری قلبی عروقی و تصلب شرایین یا سفت شدن عروق نقش پیشگیری كننده موثری دارند.

كارشناس مسوول تغذیه مركز بهداشت استان یزد در خصوص سایر خواص روغن زیتون گفت: این روغن تاثیر مفیدی در لطافت پوست و جذب چربی در بدن، تامین برخی آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب ضروری و کمک به رشد مغزی و حافظه در سنین مختلف دارد.

وی پیشگیری از برخی سرطانها از جمله سرطان روده بزرگ، پیشگیری و درمان یبوست و تامین و کمک به جذب ویتامین‌های محلول در چربی‌ها را نیز از دیگر خواص روغن زیتون عنوان کرد.

نقیایی در ادامه گفت: فراموش نکنیم که روغن زیتون نیز حاوی انرژی زیادی است که در اثر مصرف بی‌رویه می‌تواند فرد را دچار اضافه وزن و چاقی کند.

وی همچنین گفت: بهتر است این روغن را به منظور سرخ کردن استفاده نکنیم چرا که در حرارت بالا سموم خطرناکی را تولید كرده و خود عامل بیماری می‌شود.

وی همچنین در خصوص خرید روغن زیتون به توجه به برچسب استاندارد و پروانه بهداشتی از وزارت بهداشت توصیه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha