:نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ایران گفت: UNODC با كمپ‌های درمان اجباری معتادان در ایران به دلیل افزایش HIV و نتایج معكوس درمان در این كمپ‌ها مخالف است.

سلامت نیوز :نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ایران گفت: UNODC با كمپ‌های درمان اجباری معتادان در ایران به دلیل افزایش HIV و نتایج معكوس درمان در این كمپ‌ها مخالف است.

آنتونیو دلئو در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش كه نظر UNODC در زمینه كمپ‌های درمان اجباری معتادان در ایران چیست، اظهار داشت: در این زمینه دستور‌العمل‌هایی وجود دارد از آن جمله كه در این راستا باید جمع‌آوری اطلاعات به صورت علمی برای درمان صورت پذپرد، در درمان اجباری بر اساس نتیجه‌گیری‌ها این درمان‌ها نه تنها مؤثر نیست كه می‌تواند نتایج معكوسی نیز به همراه داشته باشد مانند افزایش موارد HIV كه به هر حال این مسئله نیازمند آن است كه متخصصان و پزشكان اینگونه درمان را بررسی كنند حتی كارشناسانی از قوه قضائیه نیز این نوع درمان را بررسی كنند ولی در مجموع سیاست سازمان ملل در این مسئله مشخص است.

وی در ادامه به جمله‌ای نیز اشاره كرد و گفت: درمان معتادان مواد مخدر بدون رضایت شخص بیمار فقط باید به عنوان یك گزینه كوتاه مدت صورت پذیرد یعنی به عنوان آخرین گزینه و در موارد خاص و اورژانسی و در این زمینه باید با استانداردهای علمی و اخلاقی مانند درمان داوطلبانه این درمان‌ها صورت پذیرد.

دلئو در پاسخ به این پرسش كه به هر حال UNODC با افزایش این كمپ‌های درمان اجباری معتادان موافق است، یا نه گفت: به هر حال این بحث‌ها مسائل حساسی است و اگر مطالب نادرست منتشر شود UNODC و ستاد مبارزه با مواد مخدر دچار مشكل می‌شوند ولی در مجموع ما با این فرآیند درمان به صورت اجباری مخالفیم.

نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر سازمان ملل در تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینكه به هر حال بحث اعدام قاچاقچیان كه همیشه از طرف UNODC رد شده است و سازمان ملل نیز با اعدام قاچاقچیان مخالف است ولی ایران با اجرای این احكام درصدد پیشگیری و مقابله با مواد مخدر است به كجا ختم شد، افزود: این مسئله نیز یكی از موارد بسیار حساس است.

وی در پاسخ به این پرسش كه قبلاً نیز مسئله اعدام قاچاقچیان كه UNODC با آن مخالف بوده است را اعلام كرده‌اید، گفت: این مسئله را به صورت مكتوب اعلام می‌كنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha