شهردار تهران با اعلام خبر تولید برق از زباله سوز كهریزك در سال آینده گفت: آلودگی هوای تهران با مجادله سیاسی و روزنامه‌ای حل نمی‌شود، نرخ كرایه‌ها هم بر اساس مصوبه شورای شهر اجرا می‌شود.

آلودگی هوای تهران با مجادله سیاسی و روزنامه‌ای حل نمی‌شود
سلامت نیوز : شهردار تهران با اعلام خبر تولید برق از زباله سوز كهریزك در سال آینده گفت: آلودگی هوای تهران با مجادله سیاسی و روزنامه‌ای حل نمی‌شود، نرخ كرایه‌ها هم بر اساس مصوبه شورای شهر اجرا می‌شود.

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف امروز در مراسم افتتاح ایستگاه كهریزك از خط 1 متروی تهران گفت: همیشه مردم كهریزك گله داشتند كه مشكلات شهر به سمت جنوب سرریز شده است و مردم در كهریزك از مشكلات شهر تهران برخوردار هستند و هیچ منفعتی نمی‌برند.

وی ادامه داد: این گله بارها از سوی مسئولان كهریزك اعلام شد و مرتضی طلایی، عضو شورای شهر این كار را به طور ویژه رسیدگی كرد و دیدیم كه حرف حقی است و قرار شد شهرداری اقداماتی را برای منطقه كهریزك انجام دهد.

شهردار تهران به موضوع دفن زباله‌های تهران در كهریزك اشاره كرد و گفت: این كار زخم 30 تا 40ساله‌ای است كه بر پیكره كهریزك وارد شده و زندگی را برای مردم این منطقه سخت كرده است. هفته آینده برنامه‌ای داریم و اعلام خواهیم كرد كه دفن زباله در تهران به اتمام می‌رسد.

به گفته قالیباف، اگر زباله‌ای هم به كهریزك بیاید تفكیك و بازیافت شده و هیچ زباله‌ای دفن نمی‌شود و حداقل دفن‌ها نیز كاملاً بهداشتی است.

شهردار تهران از كلنگ‌زنی زباله‌سوز كهریزك در هفته آینده خبر داد و گفت: این پروژه سال آینده به بهره‌برداری رسیده و از زباله‌ها برق تولید می‌كنیم.

قالیباف به زباله‌های شرق تهران اشاره كرد و گفت: در شرق تهران نیز دستگاه زباله‌سوز گذاشته و كار اجرایی را آغاز كردیم و تا پایان سال از اولین زباله‌سوز برق تولید می‌كنیم.

وی تصریح كرد: تا 2 سال آینده زباله‌ای به سمت كهریزك حتی برای تفكیك هم نمی‌آید.

شهردار تهران در بخش دیگر سخنانش به توسعه سیستم حمل و نقل عمومی در تهران اشاره كرد و گفت: تا پایان مهر امسال خط 1 مترو از تجریش تا كهریزك به هم متصل می‌شود و این اولین خطی است كه بعد از 3 دهه از ابتدا تا انتها به هم متصل می‌شود.

قالیباف همچنین از اتمام خط 4 مترو تا پایان سال جاری خبر داد.

شهردار تهران در بخش دیگر سخنانش با تأكید بر این موضوع كه در شهرداری و مدیریت شهری كارها را بر اساس برنامه و زمان‌بندی مشخص پیش می‌بریم، گفت: برخی با بیان غیر منصفانه اعلام می‌كنند كه در شهر كار زیرساختی صورت نگرفته و فقط بخش‌هایی از تهران را بزك می‌كنیم.

وی ادامه داد: حجم زیرساخت‌هایی كه در تهران شده در دید مردم و متخصصین است و امروز در تهران قریب 60 كیلومتر حفاری تونل در حوزه مترو داشته‌ایم و بیش از 100 كیلومتر تونل در حوزه جمع‌آوری آب‌های سطحی ایجاد كرده‌ایم.

وی اضافه كرد: یك سال بود شهردار شده بودم و هنوز فكر می‌كردم كه كمربندی آزادگان، كمربند اصلی است و دنبال این بودم كه در این بخش اصلاحاتی انجام دهم. بعداً متوجه شدم كه كمربندی آزادگان اجرایی نشده و كاج‌هایی كه در وسط گذاشته‌اند مسیر كمربندی است اما امروز مشاهده می‌كنیم كه كمربندی ایجاد شده است.
این موضوعات را از این باب گفتم كه برخی می‌گویند كارهای زیرساختی در شهر انجام نمی‌شود.

شهردار تهران در بخش دیگر سخنانش به موضوع آلودگی هوا اشاره كرد و گفت: موضوع آلودگی هوا را با مجادله سیاسی و روزنامه‌ای نمی‌توان حل كرد مرد كهن می‌خواهد كه تونل حفر كند و زیرساخت‌ها ایجاد تا مشكل آلودگی هوا برطرف شود و بتوانند ریه شهر را درست كنند.

وی همچنین به موضوع متروی فرودگاه امام خمینی(ره) اشاره كرد و گفت: قرار بود ابتدا دولت این كار را انجام دهد ولی بعد از چندی این كار اجرایی نشد و طی توافقی بین شهرداری و دولت قرار شد این كار را متروی تهران انجام دهد.

قالیباف اضافه كرد: بعد از توافق نهایی مترو را از كهریزك به سمت فرودگاه امام خمینی(ره) ظرف مدت 18 ماه می‌رسانیم.

قالیباف همچنین در جمع خبرنگاران در خصوص ورود واگن‌های مترو گفت: هر ماه دو قطار وارد خطوط می‌شود و ماهی یك ایستگاه در تهران افتتاح می‌شود البته دوستان در مترو قول داده‌اند بیش از این افتتاحیه داشته باشیم.

قالیباف در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینكه محمد رویانیان رئیس ستاد سوخت انتقادی به نرخ كرایه سیستم حمل و نقل عمومی داشته است، گفت: نرخ كرایه‌ها به درستی انجام شده و بر اساس مصوبه شورای شهر كار را اجرایی خواهیم كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha