سلامت نیوز :نقل و انتقال بیمار با آمبولانس خصوصی؛ انتقال بیماران در سطح تهران و سراسر کشور با بیست درصد تخفیف؛ انتقال بیماران با مجوز رسمی و طرف قرارداد با کلیه بانک‌ها...

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا تبلیغات متفاوت و رنگارنگ آمبولانس‌های خصوصی این روزها به وفور در نشریات معتبر و سایت‌های اینترنتی به چشم می‌خورد و جالب این جا است که هزینه حمل بیمار در هر مرکز قاعده و قوانین خاص خودش را دارد...(بیمار فرضی این گزارش پیرمردی که مشکل آلزایمر دارد و باید در هفته سه بار برای دیالیز به بیمارستان مراجعه کند)

روایت اول/ انتقال بیمار از گیشا به بیمارستان دی
زن میانسالی که مسوول هماهنگی است می‌پرسد: منزل چند طبقه است؟ و ادامه می‌دهد: 100هزار تومان هزینه دارد و بلافاصله می‌پرسد: توقف هم دارید؟ و توضیح می‌دهد: هزینه توقف ساعتی حساب می‌شود و معمولا ساعتی 5 هزار تومان است.

روایت دوم/ انتقال بیمار از اقدسیه به بیمارستان کسری
«قابل شما را ندارد؟» این جمله را زنی که پشت خط است می‌گوید و ادامه می‌دهد:  هزینه رفت و برگشت برای این مسیر 120 هزار تومان است و اگر مرتب درخواست ماشین داشته باشید شامل تخفیف می‌شود و می‌توانید 20 هزار تومان کمتر پرداخت کنید. زودتر تصمیم بگیرید و اطلاع بدهید. هزینه توقف هم نداریم و معمولا زمان توقف آمبولانس‌های ما برای دیالیز 5/4 ساعت است. هر روز می‌توانید تماس بگیرید و این مبلغ هم قابل شما را ندارد!!

مکثی می‌کند و برای این که مشتری شوید می‌گوید: خدا مریضتان را شفا بدهد اما چون بیمار دارید من خودم در مورد هماهنگی ماشین تماس می‌گیرم!!

روایت سوم / انتقال بیمار از سعادت‌آباد به بیمارستان بهمن
رحیمی مسوول مرکز درباره هرینه انتقال می‌گوید: 70 هزار تومان هزینه رفت است و اگر طبقات داشته باشید باید هزینه خدمات هم به پرسنل پرداخت کنید که زیاد نیست و حدود 10 تا 15 هزار تومان است.

از هزینه رفت و برگشت آمبولانس که می‌پرسی مکثی می‌کند و می‌گوید: اگر توقف داشته باشید 110 هزار تومان هزینه دارد اما بدون توقف 90 هزار تومان است.در آخر هم توصیه می‌کند: سعی کنید زیاد توقف نداشته باشید چون هزینه‌تان زیاد می‌شود!!

روایت چهارم/ انتقال بیمار از فرمانیه به بیمارستان عرفان
رفت و برگشت این بیمار 120 هزار تومان هزینه دارد اما اگر تعداد دفعات بیشتری درخواست کنید 100 هزار تومان می‌شود! این را کاشانی مسوول یکی از مراکز می گوید و از نحوه انتقال که می‌پرسی می‌گوید: شما با یک مرکز معتبر تماس گرفتید پس از نحوه انتقال مطمئن باشید!

روایت پنجم/ انتقال بیمار از طرشت به بیمارستان خاتم الانبیاء
مرکز مورد نظر برای همه مسیرها بیست درصد تخفیف می‌دهد و از هزینه انتقال که می‌پرسی می‌گوید: با تحفیف 80 هزار تومان هزینه دارد!از تجهیزات آمبولانس که می‌پرسی اطمینان می‌دهد که به همه تجهیزات مجهز است و می‌تواند هر بیماری را با هر شرایطی انتقال بدهد!

نکته جالب این جا است که مسافت طی شده توسط آمبولانس تاثیر چندانی در هزینه‌ها ندارد و مسیر ده‌دقیقه‌ای همان‌قدر قیمت دارد که یک مسیر یک ساعته!

البته برخی از بیمارستان های خصوصی خدمات آمبولانس دارند. بیمارستان "الف" در شمال غرب تهران بعد از کلی پرس‌وجو می‌گوید اگر بیمار تحت نظر پزشک ما باشد آمبولانس می‌فرستیم اما باید از پزشک مربوطه نامه داشته باشید. از هرینه‌ها که می‌پرسی می‌گوید: باید اول سرپرستار بخش انتقال بیمار را تایید کند بعد درباره هزینه‌ها صحبت کنید!

با این حال نگاهی اجمالی به آگهی‌ها نشان می‌دهد چیزی که بیشتر از حال و وضعیت بیمار برای این مراکز مهم است پرداخت هزینه‌ها، مختلف و رنگارنگ است که توسط این مراکز تعریف می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha