سلامت نیوز :فرهاد اقطار در گفت‌وگو با برنا با بیان این مطلب اظهار داشت: چرا تنها بهزیستی در بحث کودکان خیابانی محاکمه می شود، در حالی که نهادها و وزارت خانه های دیگری نیز در این امر دخیل هستند.

سرپرست دفتر مداخله و بازتوانی سازمان بهزیستی کشور در ادامه افزود : طبق تصویب نامه هیات وزیران 11 دستگاه به طور مستقیم در قبال کودکان خیابانی مسوول هستند، با این وجود ما همچنان شاهد این آسیب در جامعه هستیم.

این مقام مسوول در بهزیستی همچنین با اشاره به اینکه فقر اطلاع رسانی در ارتباط با کودکان کار و خیابان موجب شده است این کودکان درآمدهای بالایی داشته باشند تصریح کرد : مردم همچنان به این کودکان کمک مالی می کنند به طوری که گاهی دیده می شود آنها ماهانه بیش از 800 هزار تومان درآمد دارند .

اقطار تصریح کرد :بهزیستی تنها در زمینه کودکان کار و خیابان مسوول نیست،نیروی انتظامی، شهرداری، دادگستری، وزارت کار ، وزارت بهداشت، کمیته امداد، سازمان بیمه تامین اجتماعی، صدا و سیما، هلال احمر و آموزش و پرورش نیز در این زمینه مسوولیت دارند .

سرپرست دفتر مداخله وبازتوانی سازمان بهزیستی کشور در پایان یادآور شد: بیشتر این کودکان ولی قهری دارند و بهزیستی در قبال آنها با مشکلات قانونی مواجه می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha